Šezdeset godina nakon Titova povijesnog "ne" Staljinu došlo je do još jedne povijesne odbijenice. Američki Senat odbacio je plan sanacije domaće autoindustrije i rekao jedno veliko "ne" posrnuloj detroitskoj automobilskoj trojci (GM, Ford, Chrysler). Zanimljivo je da je prijedlog zakona o 14 milijardi dolara državnog zajma za autoindustriju, koji je dobio crveno svjetlo u Senatu, osim Amerikanaca zabrinuo i Kubance.
Socialismo o la muerte!
Naime, grčevitu borbu detroitske trojke da preživi sa strepnjom gledaju na otoku čijim ulicama i dalje krstare brojni američki automobilski klasici iz 50-ih. Havanske ulice zbog američkog 46 godina starog embarga, ali i Castrove "mudre" ekonomske politike izgledaju kao živući muzej automobila.
Kubanci se boje da bi mogli ostati bez rezervnih dijelova za svoje automobile, koji i pola stoljeća nakon što su "izašli s trake" besprijekorno funkcioniraju. Najviše strahuju taksisti koji su postali kubanska turistička atrakcija sa svojim oldtajmerima.
Buick živi vječno
Prema procjenama, na cijelom otoku ima oko 60.000 automobila koji su stariji od četiri desetljeća. I bez obzira na to hoće li se Senat smilovati ili će detroitska trojka krahirati, simbol nekih boljih vremena iz povijesti američke autoindustrije na Kubi će živjeti još mnogo godina ili, točnije, desetljeća.