Dan nakon što je postalo jasno da je Donald Trump novi stari predsjednik Amerike, Amerikanci se liječe. Jedni od depresije, a drugi od slavlja. Mnogi Amerikanci koji su glasali za Harris razočarani su svojim sugrađanima koji su glasali za Trumpa. Teško se mire sa spoznajom da će četiri godine živjeti u Trumpovoj Americi. Yahoo danas javlja da na google tražilici trenda pitanje „kako se preseliti u Kanadu“. Demokrata su, osim predsjednika, izgubili većinu u Senatu, a vjerojatno će i u Zastupničkom domu Kongresa. Donald Trump time čvrsto drži dvije od tri ključne poluge moći u SAD-u. Osim toga, tri suca Vrhovnog suda je Trump osobno imenovao. Od devetoro sudaca ovog najvišeg američkog sudbenog tijela, šestero ih je konzervativnih uvjerenja, što ima izravne reperkusije na njihove odluke, poput one o ukidanju univerzalnog prava na pobačaj u Americi. Sve to Trumpu i Republikancima daje silnu moć, a time i otvorene ruke da Ameriku odvedu u pravcu kojem god žele.
Mediji danas uglavnom prežvakavaju razloge poraza Kamale Harris i pokušavaju dekonstruirati formulu uspjeha Donalda Trumpa. Ukratko, kampanja Kamale Harris nije se bavila ekonomijom koliko je trebala, nisu uspjeli poslati efektne poruke, pitanje pobačaja nije mobiliziralo Amerikanke kao 2022. godine, Harris se previše bavila Trumpom i nije se dovoljno distancirala od predsjednika Joea Bidena itd. Neki se pitaju nije li kampanja već Bidenovom odlukom da ide po drugi mandat, a onda i nominacijom Kamale Harris, bez provođenja predizbora, bila osuđena na propast. S druge strane, Trumpov uspjeh bit će tema stotina znanstvenih analiza, od njegovog učinkovitog populizma koji kombinira bijes, ismijavanje, humor i karizmu rođenog showmana, do idolopoklonstva i mitomanije uklesane u MAGA pokret. Od svih analiza, najbolje je taj jedinstveni Trump-efekt uhvatio novinar Shawn McCreesh iz New York Timesa koji je Trumpa pratio kroz cijelu kampanju.
McCreesh kaže da Amerikanci vole svoje antiheroje i akcijske filmove, što je Trump odlično instrumentalizirao kroz upotrebu "badass" estetike. Sjetimo se njegove reakcije netom nakon atentata, kad je podigao ruku u zrak i viknuo "Borimo se!", prodavanja krumpirića u McDonaldsu ili vozikanja u smetlarskom kamionu, nakon što je ispalo da je Biden njegove birače nazvao smećem. Sve su to populističke fore jednog maestralnog perfomera koje, očito, odlično rezoniraju s većim dijelom američke javnosti. Uglavnom, McCreesh, koji je bio cijelo vrijeme na terenu, potvrđuje da postoji ogroman jaz između toga kako mediji interpretiraju Trumpove izjave i onoga kako ih njegovi birači čuju.
Danima će se još u ovdašnjim medijima analizirati struktura biračkog tijela obje strane. Trumpovu temeljnu bazu čine bijeli muškarci niže razine obrazovanja, ali je na ovim izborima povukao i ozbiljan broj Latino muškaraca, ali i drugih segmenata biračkog tijela. Biračku bazu Kamale Harris čine žene, fakultetski obrazovani birači, glasači crne boje kože i mladi od 18-29 godina. Kampanja Kamale Harris bila je puno prilagođenija mlađoj populaciji, međutim, oni nisu ključno utjecali na rezultat izbora, kao što je to bio slučaj 2020. ili 2022. godine na međuizborima. Zanimljivo je, govoreći o mladima, da je izvjestan broj listića mladih birača u Nevadi morao biti poništen zato jer se nisu znali – potpisati. Naime, u velikom broj američkih škola više se uopće ne uče pisana slova, što je onda dovelo do ovog bizarnog problema. Ta nevjerojatna činjenica o američkom školstvu, samo je jedan indikator promjena u biračkom tijelu, publikama i na kraju krajeva, konzumentima političkih sadržaja koje nas čekaju. Donald Trump pokazao je, po drugi puta, da je puno spretniji u instrumentalizaciji i manipulaciji suvremenog komunikacijskog okruženja. Za jedne Amerika sada ulazi u razdoblje autokracije, a za druge – prosperiteta. Sigurno je jedino, da neće biti dosadno.
FOTO Karijera mu je krenula uz 'tatin poguranac', zarađivao milijarde i doživio bankrote: Dječak plavih očiju opet je prvi čovjek SAD-a
Ljevica je kriva za sumrak američkog obrazovanja. Njima je bitnije promicati feminizam, dugine boje i njihovu propagandu, nego se brinuti o znanju mlađih generacija.