Zaštita od buke

ARZ: Dalekovod je prenapuhao iznos za novu vrstu bukobrana

autoput
Arhiva VL
17.01.2011.
u 08:45

Izvantroškovnički radovi, tvrde u ARZ-u, precijenjeni su za stotinjak milijuna kuna, a točnu svotu utvrdit će sud

Tvrtke Autocesta Rijeka – Zagreb i Dalekovod završile su na sudu zbog opremanja riječke obilaznice. Vrijednost spora je pak, prema našim informacijama, oko 100 milijuna kuna koje ARZ ne želi platiti Dalekovodu za izvantroškovničke radove na bukobranu jer smatra da su cijene prenapuhane.

Postavljanje bukobrana bilo je dio ugovora za nabavu i ugradnju elektroopreme trase i tunela i kabelskog dalekovoda vrijednog 376,3 milijuna kuna. No, grad Grad Rijeka je tražio da se prvotno projektirani drveni i drveno-betonski paneli protiv buke zamijene transparentnim i betonskim panelima. ARZ je prihvatio zahtjev i od Dalekovoda zatražio da izvede radove po novom projektu i prema tržišnim cijenama korigira iznose za nove vrste panela. No Dalekovod je, kategorički su u ARZ-u, za stotinjak milijuna kuna prenapuhao novu cijenu koju oni ne žele platiti. Stoga je ARZ je obračunao stvarno izvedene radova po ugovoru u ukupnom iznosu od 374,9 milijuna kuna što je nesporni dio stvarno izvedenih radova. No ne želi platiti još dodatnih stotinjak milijuna kuna.

Spor oko prenapuhanih cijena bukobrana završio je na Trgovačkom sudu u Zagrebu. Iz Dalekovoda pak nisu odgovorili na naš upit o sporu s ARZ-om.

Spor ARZ-a i Dalekovoda oko dodatnih radova jedan je od prvih slučajeva u hrvatskoj cestogradnji koju su obilježile afere upravo zbog prenapuhavanja cijena. Otkrivanje tih afera i antikorupcijska klima očito su trgnuli vodeće ljude javnih poduzeća da opreznije odobravaju dodatne i izvantroškovničke te da, za razliku od prije, provjere koliko su oni zbilja opravdani. Tako je i predsjednik uprave ARZ-a Miro Škrgatić kategoričan da je Dalekovod prenapuhao cijene bukobrana.

Ključne riječi

Komentara 15

ST
stefj
09:58 17.01.2011.

Hm, znak Exit nema veze s bukobranima. Bilo bi dobro da nam je novinar naveo dal je bilo procjene sudskog vještaka, jer bez toga sud sigurno ne može odrediti tko je u pravu. Ovako, ovaj članak prije presude i prije izlaska sudskog vještaka je čisti pritisak na njih. OK, podla fora da se ušpara nešto love. Vjerojatno će sve završiti na nekoj nagodbi, osim ako ovime netko ne želi skupljati političke poene.

DU
Deleted user
11:03 17.01.2011.

možda u dalekovodu i ima kriminalaca, ali je činjenica da oni dobivaju poslove na najčistijim natječajima po zapadnoj europi, kao što je činjenica da, po prirodi posla, u hr mogu raditi samo s državom. najmanje što bi novinari mogli napravitii je fair-play, a u ovom članku o tome nema ni traga. članak kao da je objavljen isključivo zbog toga da se napiše taj naslov u negativnom kontekstu. ako je grad rijeka izričito tražio od njih da rade mimo ugovora, tj, naprave drukčije bukobrane, zašto onda nije odobrio novu cijenu prije ugradnje? ne, sigurno su rekli \"dajte požurite s tim, odobrit ćemo poslije\", a sad se prave ludi. ne mogu zamisliti da je izvođač svojevoljno ugrađivao bez odobrene cijene, to se radi isključivo pod velikim pritiskom (od investitora, zbog rokova). ovakva stvar jedva da ima smisla biti sudski proces, jer je riječ o nesuglasju oko cijene, a postoje ovlašteni vještaci kojima je baš zadatak dati ispravnu procjenu. no, eto, to može biti dobra vježba za sud, a zanimljivo je da uporno zaobilaze nadzor, kojem je po zakonu funkcija da rješava baš ova pitanja.

V4
Vladimir12-4
09:18 17.01.2011.

Evropa ima jako nekvalitetne autoputeve, kad nisu toliko novca ulozili u njih.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije