Na Krk bez mostarine

ARZ bi ukidanjem naplate Krčkog mosta ostao bez 64,4 milijuna kuna godišnje

Krčki most
Foto: Goran Kovačić/PIXSELL
1/3
07.02.2018.
u 11:12

Za proširenje koncesijskog područja, između ostalog, i za Krčki most, ARZ se 2007. zadužio za 200 milijuna eura koje još uvijek otplaćuje

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković najavio da će razmotriti argumente za ukidanje mostarine za Krčki most. Objasnio je da je taj most pristupna cesta, kao i tunel Sv. Ilija, te da zbog toga ima prednosti za donošenje pozitivne odluke.

ARZ je lani od mostarine na Krčkom mostu uprihodovao 64,4 milijuna kuna, od toga je oko 26 milijuna kuna dobio iz državnog proračuna kao refundaciju za mostarinu koju ne plaćaju otočani. Godišnji troškovi održavanja tog mosta su oko 20 milijuna kuna. ARZ je 2007. platio 200 milijuna eura za proširenje koncesijskog područja, između ostalog, i na Krčki most.

U ARZ-u kažu da se za plaćanje koncesijske naknade tvrtka kreditno zadužila i da bi svaka izmjena Ugovora zahtijevala pristanak više kreditora. Ako do ukidanja mostarine i dođe, država će, po svemu sudeći, morati nadoknaditi izgubljene prihode ARZ-u. Tako će ukidanje mostarine biti veći problem od ukidanja tunelarine kroz Sv. Iliju, koja je i bila povod za traženje primjene istih kriterija i u slučaju Krčkog mosta. HAC je ostao bez 25 milijuna kuna prihoda od Sv. Ilije, a s Krčkim mostom to bi značilo ukupno gotovo 90 milijuna kuna manje za cestarske tvrtke koje su zbog golemih dugova lani povećale cijene cestarine.

Krčki most
1/5

Komentara 4

Avatar nekakav
nekakav
11:34 07.02.2018.

i tako dolazimo do neugodnog pitanja svih povlastica i oslobođavanja plaćanja mnogih korisnika. svako oslobođenje je naravno dobrodošlo, ali za samo jednu jako usku grupu, ne za sve, jer svi ostali moraju podmiriti neosporne troškove gradnje, održavanja tih objekata. ovim se ušlo u spiralu iz koje neće moći pobjeći nitko. ako povećamo bazu koji ne plaćaju, a troškovi se samo povećavaju, otkud to namiriti, i zašto da to drugi plaćaju? tko ima korist od neplaćanja? stanovnici zaleđa biokova. pa neka njihova županija onda podmiri godišnje troškove održavanja tunela. ono, ljudi, pa to su lokalni problemi, koje rješava o plaća lokalna zajednica. između italije i francuske ima tunel, dug 11 km, i za njega se plaća oko 50 eura. plaćaju svi. inače, za makarsku postoje i drugi prometni pravci, pa se oni koji ne žele platiti tunelarinu, mogu njima koristiti. austrijanci naplaćuju sve tunele, plus obveznu vinjetu. učimo od boljih, ne od najslabijih i najlošijih.

LU
lunar777
11:47 07.02.2018.

Ajmo ništa ne plaćati!

DU
Deleted user
14:41 07.02.2018.

Po toj "logici" ništa nigdje nebi plaćali pa ni trajekte oni koji žive na otoku bez mosta.........i još se ministar zalijepi na "ideju" !!?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije