Čak 2,4 milijarde ljudi u svijetu u ovom je trenutku online. Tijekom trideset dana samo preko Google tražilice postavit će više od 88 milijardi upita. Za veliku većinu taj će medij biti nezaobilazan i prilikom odabira destinacije za odmor. Pritom, nezaustavljivo raste i broj pretraga koje se odnose na turističku Hrvatsku. Ove je godine dvoznamenkast, a u Austriji je, recimo, naša zemlja na prvom mjestu po broju upita na Googleu u odnosu na druge turističke zemlje. U Njemačkoj, pak, Hrvatska zauzima također visoko četvrto mjesto, u Nizozemskoj, Danskoj i Francuskoj zadovoljavajuće 10. 11., odnosno 12. mjesto, no u Velikoj Britaniji Hrvatska je po online potražnji na 27., a u Italiji tek na 34. mjestu. Kako bi, pak, što bolje upoznali Hrvatsku, ukupno gledano, internetom su se najviše služili Nijemci, Britanci, Talijani, Poljaci i Austrijanci.
Croatia, urlaub, mare...
U Google tražilicu najčešće su upisivali pojmove poput \'Croatien urlaub\' ili \'Croatien strand\', \'Croatia mare\', \'Croatia last minute\', cheap hotels\', \'Croatia flights\', \'Croatia Airlines\', ali i – \'jeftini apartmani\', otkrio je na jučerašnjoj sjednici Turističkog vijeća Googleov menadžer za jadransku regiju Joško Mrndže. Od hrvatskih gradova, pak, bez premca je najčešće ukucavan Dubrovnik, a među top pet slijede Zagreb, Pula, Split i Zadar.
U 2013. naš bi turizam, pak, trebao biti još prisutniji u tom virtualnom svijetu. Turističke vlasti za online promociju udvostručuju svote, a na klasične promotivne alate istovremeno planiraju potrošiti 27 posto manje novca.
Manje sajmova i kataloga
Najviše se reže broj nastupa na sajmovima te troškovi tiskanje klasičnih kataloga i prospekata. Inače, u globalu je, kako je otkrila direktorica Hrvatske turističke zajednice Meri Matešić, za promociju u 2013. namijenjeno ukupno oko 126 milijuna kuna, od čega prvi put za online čak nešto više od 30 milijuna.
Novost u turističkoj promociji je i uključivanje utjecajnih blogera koji na najvažnijim emitivnim tržištima pišu o putovanjima i koji će dogodine prvi put dobiti pozivnicu za studijsko putovanju u Hrvatsku.
– Puno globalne pažnje dogodine ćemo dobiti i zahvaljujući ulasku u EU – kazao je ministar turizma Veljko Ostojić, koji je na sjednici Turističkog vijeća podsjetio da se s 1. siječnja ulazimo u godinu s nižim PDV-om za ugostiteljstvo te s fiskalnim blagajnama.
– To je dobra mjera i dobro tempirana, puno bolje nego da se s tim krene kad počne glavna sezona, odnosno 1. srpnja kako neki traže – ocijenio je ministar Ostojić.
>> Hrvatska 7. na Yahooovu popisu najtraženijih odredišta u 2012.