Radovi na izgradnji preostalog dijela autoceste A5 \"Slavonika\" na području Brodsko-posavske županije od križanja sa autocestom A3 \"Zagreb-Lipovac\" i petlje Stružani prema mostu preko rijeke Save čija izgradnja još nije započela i graničnom prijelazu sa Bosnom i Hercegovinom napreduju, rekli bismo \"puževim korakom\". Ipak dionica, sada je to već vidljivo, poprima svoje konačne vizure, a izvedeno je oko 60 posto radova.
Ukupna dužina ove male dionice čiji je početak gradnje u rujnu 2011.svečano označila tadašnja premijerka Jadranka Kosor, duga je svega 2,5 kilometara, a njezina izgradnji sada već traje duže od dvije godine. Usporedbe radi, gotovo 54 kilometra \"Slavonike\" u nekim drugim vremenima, politikama i kreditima izgrađeno je za svega četiri godine. Sporoj gradnji zasigurno je \"kumovala\" gospodarska kriza, a i slaba rentabilnost nedovršene autoceste A5 kojom krstari premalo vozila. Isto tako, čini se da nema žurbe sa početkom radova na izgradnji novog mosta preko Save, već se koristi uhodano opravdanje kako je ionako bosansko-hercegovačka autocesta A1 koja se upravo na tom mjestu sa druge obale Save iz susjedne BiH spaja na most, još daleko.
Na čitavom gradilištu uzduž trase malo je radnika i strojeva, moglo bi se reći \"gdje-koji\" i čini se da ih je više na izgradnji jedne zgrade ili školske dvorane. Radnici kažu da se radovi ovih dana intenziviraju na posljednjem dijelu dionice, stotinjak metara uz samu obalu Save, gdje se šljunkom nasipa povišeni prilaz budućem mostu za čiju je izgradnju ponovljen natječaj. Dio trase dobio je prvi asfaltni sloj, a radi se i na izradi betonskog kolnika za naplatne kućice, te na betoniranju kanala i šahtova za odvodnju oborinskih voda. Za sada je izrađen dio kostura nadvožnjaka preko autoceste koji će biti sastavni dio glavne lokalne prometnice koja povezuje prisavska sela istočnog dijela Brodsko-posavske županije. Prema nekim predviđanjima autocesta A5 u potpunosti bi trebala biti dovršena do kraja 2015. godine. Ona je dio europskog koridora 5c, a zbog svog položaja i najbrže poveznice Mađarske i Bosne i Hercegovine, odnosno sjeveroistočne Europe s Jadranskim morem predviđaju joj blistavu budućnost.
>> Putnici nemaju gdje stati, a Slavonci gube milijune kuna