Svaki sajam automobila, svako predstavljanje novog proizvodnog ili konceptnog modela obavezno su popraćeni naglašenim pokazivanjem do kuda su proizvođači stigli s razvojem autonomne vožnje. Iz svih je njihovih demonstracija posve jasno – tehnologija je usavršena, auti su spremni voziti potpuno autonomno, bez vozača.
S druge strane, Hrvatski autoklub prihvatio se ozbiljne zadaće. U edukaciju budućih vozača i provedbu vozačkih ispita uvodi potpunu digitalizaciju, kako bi na transparentniji i jednostavniji način odgojio nove generacije sigurnih vozača. Ima li smisla ulagati u edukaciju vozača, danas, kad nam autonomna vožnja kuca na vrata? Ima. Itekako ima smisla, jer crne brojke na cestama rezultat su nedostatka prometne kulture kod vozača, nepoštivanja prometnih pravila. A, iako je autoindustrija spremna za autonomnu vožnju, ljudi nisu. Zakonodavstvo niti jedne države u svijetu nije spremno, a kad se naprednije države i odluče na svoje ceste uvesti autonomna vozila, Hrvatskoj će trebati puno više vremena za taj korak.
Kad se u Hrvatskoj u konačnici i poslože svi uvjeti za uvođenje autonomnih vozila, i dalje će nam trebati vozači. I dalje će biti vozača, dok god ima nas koji u vožnji uživamo. A ne treba zaboraviti ni činjenicu da će autonomna vozila biti osjetno skuplja od klasičnih, pa time i većini nedostupna.
Pogledajte video o prometnim kaznama - stiže stroži zakon o sigurnosti u prometu: