Cijela Francuska, domovina najistančanije gastronomije, potpala je pod vlast velikoga američkog lanca brze hrane. Cijela? Da, cijela, jer se McDonaldsu ne opiru više ni stanovnici malog sela u Armorici kojima je čarobni napitak njihova druida davao snagu da odole dvostrukim cheesburgerima, milk-shakeovima i Coca Coli, i drže se svoje pečene svinjetine, kozjeg mlijeka i smrdljive ribe (koju pak ne spominjite pred kovačem jer će opet biti mlaćenja).
Scenarist najpopularnijeg stripa Europe (i ne samo njega nego i Lucky Lukea i Iznogouda) Renee Goscinny, Bog da mu dušu prosti, već je 33 godine u grobu u kojem se sad sigurno okreće zbog takve izdaje svog suradnika, crtača Alberta Uderza. Nakon što je Uderzo prije nekoliko godina tvrtku koja ima prava na Asterixa prodao izdavačkoj korporaciji Hachetteu, što je prouzročilo komplikacije s autorskim pravima (zbog kojih, između ostalog, već godinama na našem tržištu nema stripova o Asterixu), čak i rođena kći optužila ga je da je prodao duh i dušu onog što radi za male novce. A koliko je Sylvie Uderzo bila u pravu, vidi se iz ovoga zadnjeg poteza.
Nije to prvi put da Asterix reklamira McDonalds, već su se marketinški povezali na prikazivanju filma "Asterix i Kleopatra", ali ovaj put se otišlo zbilja predaleko. Zar Asterixa, koji je svojedobno obišao cijelu Galiju boreći se s Rimljanima samo da bi donio đakonije za seosku gozbu, i njegova seoskog starješinu koji je zbog ljubavi prema iću i piću morao na nezaboravno liječenje u toplice (u "Štitu iz Overnje") te Obelixa koji je zbog nedostatka pečenih praščića napustio čak i čarobni otok prepun prelijepih žena ("Asterixovih 12 zadataka"), smjestiti u plastično okruženje restorana s plastičnom hranom i umjetnim pićima? O tempora, o mores! (Ovo zadnje tek da ispunimo obvezu bar jedne latinske replike u svakom Asterixu.) Alberte Uderzo, gdje će ti duša?
Svi očito vole s... po McDonaldsu a \"restorani\" su im prepuni unatoč mizernim porcijama uparenim sa suludo visokim cijenama , vjerujem i da autor članka redovito ga posjećuje. Nema se tu što čudit, to je jedna od najjačih svjetskih tvrtki sa buđetom većim od dosta država i što oni zamisle sve mogu provest u djelo, pa čak i to da su sponzori za olimpijske igre.