Nastavak gradnje autoceste A5, koja je dio paneuropskog koridora Vc, besmislen je, a zahtijeva ulaganje od oko tri milijarde kuna, pokazuje računica Šimuna Selaka, programera kojemu je ekonomija ozbiljan hobi. Radio je dugo u bankarskom sustavu, a kontinuirano nadograđuje znanje u ekonomiji knjigama, seminarima i konferencijama.
Samo usporedio podatke
– Samo sam iskoristio podatke iz javnih dokumenata i usporedio ih – kazao je Selak.
Do sada je u sagrađeni dio autoceste od Osijeka do Sredanaca uloženo oko 3,5 milijarde kuna, a studija financijsko-tržišne opravdanosti gradnje koridora Vc, koju je izradio IGH, procjenjuje da će gradnja tog dijela stajati 180 milijuna eura. Ista je studija predvidjela da će cestom dnevno proći deset do petnaest tisuća automobila, a prema statistici iz 2010. dnevni broj vozila bio je 2437 vozila. Dakle, tri do šest puta manje od procjene.
Izgrađene su dionice Osijek – Đakovo (32,5 km) i Đakovo – Sredanci (23 km), a u veljači je Sabor jednoglasno dao potporu Ugovoru o jamstvu između Hrvatske i Europske banke za obnovu i razvoj vrijednom 131,5 milijuna eura za izgradnju spoja s bosanskom granicom. Još 150 milijuna eura stoji most na Dravi, a bit će nužno izgraditi i spoj s Mađarskom. Tada je u Hrvatskom saboru obrazloženo da će se ulaganje isplatiti tek kada autocesta A5 bude potpuno gotova.
– Uloga ceste sada je povezivanje Osijeka i Zagreba i gledamo je kao dio autoceste A3. Ona će tek nakon gradnje koridora Vc biti u punoj funkciji i tada je možemo zasebno promatrati – poručili su iz HAC-a, podsjećajući da je na autocesti A1 promet veći nego što je bilo procijenjeno u studiji.
Radovi na Dravi
No, pitanje je kada će to biti jer trenutačno nema prometne mreže iz Mađarske s koje bi A5 preuzela promet prema BiH. U HAC-u naglašavaju da će uskoro početi gradnja međudržavnog mosta preko Save koji je ključan za povećanje prometa na autocestama A5 i A3 (Zagreb – Lipovac). Radovi na 2507 metara dugom mostu preko Drave već su počeli i on je, poručuju iz HAC-a, prva faza gradnje autoceste prema Mađarskoj. Kada to bude gotovo, postojat će preduvjet da Mađarska svoju autocestu spoji na A5.
Meni osobno je ovdje pisati samo hobi kao sto je ovome Simunu hobi ekonomija medjutim problem je sto je cijeli clanak napisao novinar kojemu je novinarsto hobi.