Hrvatska je zabilježila u prvom kvartalu ove godine najveći rast BDP-a od izbijanja ekonomske krize 2008. Taj rast od 3,9 posto pak najviše su pogurale investicije koje su na godišnjoj razini veće za 11,5 posto.
A među tim investicija prednjače one u prometnoj infrastrukturi. Oni su dosegli čak 20 milijardi kuna. Lani je počela gradnja Pelješkog mosta, projekta vrijednog 2,08 milijardi kuna. Počeli su među ostalim i radovi i na kontejnerskom terminalu Brajdica u riječkoj luci vrijedni 270 milijuna kuna te 614 milijuna kuna vrijedni radovi na željezničkoj pruzi Zaprešić – Zabok.
Hrvatska je lani dobila i bespovratna sredstva EU za izgradnju željezničke pruge Vinkovci – Vukovar, a taj je projekt vrijedan 677 milijuna kuna. Pred kraj 2018. počeli su i 1,23 milijarde kuna vrijedni radovi na dovršetku punog profila Istarskog ipsilona.
U projektu financiranja gradnje županijskih luka iz fondova EU do početka ove godine je ugovoreno šest projekata ukupne vrijednosti 169 milijuna kuna. Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture lani je među ostalim objavilo i natječaj za dodjelu bespovratnih 315 milijuna kuna za nabavu, odnosno obnovu voznih parkova javnih gradskih prijevoznika.
Bitno je pri time da Hrvatska sredstva za te investicije ne osigurava iz kredita, kao što je to bio slučaj s gradnjom autocesta nego uglavnom iz EU fondova i europskih razvojnih banaka. Tako je krajem prošle godine, prema podacima ministarstva kojeg vodi Oleg Butković. u sektoru prometa uz sufinanciranje EU ugovoreno 76 projekata vrijednih 25,5 milijardi kuna. Od tog iznosa od EU ćemo za njih dobiti više od 15 milijardi kuna.
Ulaganja u prometnu infrastrukturu trebala bi i dalje gurati hrvatski BDP i to još jače. Naime, osim radova na velikim infrastrukturnim projektima koji su u tijeku, slijedi otvaranje i novih velikih gradilišta poput rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka na dionici Križevci – državna granica.
Vrijednost tih radova iznosi 283,9 milijuna eura. Među ostalim kreće i nabavka novih vlakova vrijedna 1,3 milijarde kuna, započet će i gradnja pristupnih cesta Pelješkom mostu, a ti su radovi vrijedni gotovo milijardu kuna....
Pelješki most – rad na pilotima s pomoću dizalice
A tek kad krene remont Titinog " Galeba " koliko će tu antikorozivnih sredstva,minija i farbe bit utrošeno a tek Obijeva studija ?