Hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan objavila je na društvenim mrežama kratak video u kojemu slavi osiguravanje "fenomenalnog europskog zakona o osnaživanju potrošača" nakon sedam sati pregovora s Vijećem i Komisijom. Došli su do provizornog dogovora oko novih pravila za ukidanje varljivih reklama te kvalitetnije informiranje građana.
Novim zakonom bit će zabranjene generičke tvrdnje i drugi marketinški trikovi, te komercijalna komunikacija o proizvodima koji sadrže karakteristike koje ograničavaju dugotrajnost proizvoda. Dozvoljene će biti samo oznake održivosti utemeljene na odobrenim certifikatima, a uvest će se i nove, informativnije oznake. Cilj je zaštititi potrošače od prijevara te im pomoći donijeti kvalitetnije odluke.
Zastupnici su također inzistirali na povećanju vidljivosti garancije, jer mnogi ljudi nisu svjesni da sva dobra u Europskoj uniji imaju najmanje dvije godine jamstva. Komisija će dizajnirati novu oznaku za proizvođače koji će naglasiti kvalitetu svojih proizvoda besplatnim produljivanjem jamstva.
"Čak 60 posto europskih potrošača nije svjesno garancije koja dolazi sa svim proizvodima. To se danas mijenja. Podsjetnici će biti prisutni u svakom dućanu u Europskoj uniji, a u nekim slučajevima i na pakiranju. Osim toga, nova oznaka produljene garancije jasno će pokazivati koji proizvodi traju dulje, zbog čega će biti lakše kupiti dugovječne proizvode" kazala je Borzan nakon rasprave.
Kako bi zakon bio službeno prihvaćen, provizorni dogovor mora dobiti završnu podršku Parlamenta i Vijeća. Glasovanje zastupnika očekuje se u studenom, a kada direktiva uđe u zakon, države članice imaju 24 mjeseca da je uvedu u svoje zakonike.
Alkohol na radnom mjestu?