Rani početak rasprodaja u Velikoj Britaniji svjedoči o očajničkom
pokušaju trgovaca da privuku kupce, svjesni da ih čeka najgori Božić u
posljednjih nekoliko godina. Donedavno omiljena razbibriga Britanaca,
šoping je potpuno izašao iz mode, prenosi BBC.
Vodeće robne kuće i lanci nude sniženja od 20 do 40 posto.
Novi trend
Marks&Spencer srezao je cijene svih odjevnih predmeta i vina 20
posto nakon što je to učinio konkurentski Debenhams, piše The
Independent. Britanska ispostava američkog modnog giganta Gap snizila
je cijene svojih proizvoda 30 posto, dok lanac trgovina Threshers nudi
čak 40 posto popusta.
Očekuje se da će i ostali trgovački lanci u Britaniji slijediti ovaj
trend. Prema analizama Engleske banke, pad kupnje skupe robe poput
televizora i namještaja te povećanje kupovanja manje luksuzne robe u
diskontima i outletima dokaz je obrata u šoping-navikama Britanaca,
koji su od rastrošnih kupaca postali pretjerano štedljivi.
“Maloprodajni sektor bilježi manji broj posjetitelja u trgovačkim
centrima i manju potrošnju, što općenito znači da potrošači više šoping
ne smatraju omiljenom razbibrigom”, navodi se u analizi središnje
britanske banke.
Kako navodi The Independent, u listopadu je, prvi put u posljednje tri
godine, zabilježen pad u sektoru maloprodaje u Britaniji, a broj kupaca
pao je tri posto u odnosu na na listopad 2007.
Frustracije
– Došlo je do temeljnih promjena u šoping-navikama zbog krize. U kupnju
idemo rjeđe, kupujemo osnovne potrepštine u jeftinijim lancima. Za
kupce šoping je sve manje ugodna razbibriga, a sve je više frustracija
jer si ne mogu priuštiti ono što žele – smatra Tim Denison, psiholog
koji se bavi proučavanjem šoping-navika. Trećina odraslih Britanaca
smanjila je mjesečnu potrošnju na 190 eura, zbog čega je mjesečna
zarada trgovaca manja za 3,2 milijarde eura.
S druge strane, neki analitičari smatraju da sniženja neće imati učinak
jer je već prekasno za povećanje božićne prodaje. Kao razlog za to
navode i porast nezaposlenosti u Velikoj Britaniji, koja je također
utjecala na smanjene potrošnje i manju rastrošnost kupaca u predbožićno
vrijeme.
KRIZA