KRIZA

Britanski trgovci ranim rasprodajama očajnički privlače kupce

Autor
Zorana Bajt
20.11.2008.
u 17:58

Rani početak rasprodaja u Velikoj Britaniji svjedoči o očajničkom pokušaju trgovaca da privuku kupce, svjesni da ih čeka najgori Božić u posljednjih nekoliko godina. Donedavno omiljena razbibriga Britanaca, šoping je potpuno izašao iz mode, prenosi BBC.

Vodeće robne kuće i lanci nude sniženja od 20 do 40 posto.

Novi trend
Marks&Spencer srezao je cijene svih odjevnih predmeta i vina 20 posto nakon što je to učinio konkurentski Debenhams, piše The Independent. Britanska ispostava američkog modnog giganta Gap snizila je cijene svojih proizvoda 30 posto, dok lanac trgovina Threshers nudi čak 40 posto popusta.

Očekuje se da će i ostali trgovački lanci u Britaniji slijediti ovaj trend. Prema analizama Engleske banke, pad kupnje skupe robe poput televizora i namještaja te povećanje kupovanja manje luksuzne robe u diskontima i outletima dokaz je obrata u šoping-navikama Britanaca, koji su od rastrošnih kupaca postali pretjerano štedljivi.

“Maloprodajni sektor bilježi manji broj posjetitelja u trgovačkim centrima i manju potrošnju, što općenito znači da potrošači više šoping ne smatraju omiljenom razbibrigom”, navodi se u analizi središnje britanske banke.

Kako navodi The Independent, u listopadu je, prvi put u posljednje tri godine, zabilježen pad u sektoru maloprodaje u Britaniji, a broj kupaca pao je tri posto u odnosu na na listopad 2007.

Frustracije
– Došlo je do temeljnih promjena u šoping-navikama zbog krize. U kupnju idemo rjeđe, kupujemo osnovne potrepštine u jeftinijim lancima. Za kupce šoping je sve manje ugodna razbibriga, a sve je više frustracija jer si ne mogu priuštiti ono što žele – smatra Tim Denison, psiholog koji se bavi proučavanjem šoping-navika. Trećina odraslih Britanaca smanjila je mjesečnu potrošnju na 190 eura, zbog čega je mjesečna zarada trgovaca manja za 3,2 milijarde eura.

S druge strane, neki analitičari smatraju da sniženja neće imati učinak jer je već prekasno za povećanje božićne prodaje. Kao razlog za to navode i porast nezaposlenosti u Velikoj Britaniji, koja je također utjecala na smanjene potrošnje i manju rastrošnost kupaca u predbožićno vrijeme.



Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije