Američki predsjednik Trump razmišlja o uvođenju carina i do sto posto na neke europske proizvode, među kojima je i talijanska Vespa. Još se ne zna kako bi mogao eskivirati pravila Svjetske trgovinske organizacije (WTO), ali nastavlja s najavljenom politikom protekcionizma, zaboravljajući koliko je zla protekcionizam nanio nakon krize tridesetih godina prošloga stoljeća.
Hvalio se, tek nakon što je bio izabran u studenome prošle godine, kako je zaustavio preseljenje dijela proizvodnje klima-uređaja marke Carrier multinacionalne kompanije United Technologies iz američke države Indiane u Meksiko. Preseljenje pogona u Meksiko značilo bi gubitak oko 800 radnih mjesta. “Evo tako se štiti srednja klasa i nacionalna ekonomija”, hvalio se na Twitteru Trump, nakon što je telefonski prijetio čelnicima kompanije. Kompanija United Technologies posluje s američkom vojskom i nije se htjela zamjeriti novom predsjedniku pa je zadržala pogon u Indiani.
Od tada je prošlo gotovo šest mjeseci pa je slučaj zaboravljen. No, izvršni direktor kompanije Greg Hayes otkrio je sada sindikatima kako će 16 milijuna dolara ulaganja u pogon u Indianapolisu biti iskorišteno za robotiku.
Na kraju će više ljudi ostati bez posla nego da je dio proizvodnje preseljen u Meksiko jer, kako kaže Hayes, “troškovi se moraju smanjiti, a konkurentost povećati”.
Nije to samo Trumpova Pirova pobjeda, nego se pretvorila i u bumerang. Reuters prenosi istraživanje agencija za savjetovanje u optimiziranju PricewaterhouseCoopers (PwC) da 80% američkih tvrtki želi ljude zamijeniti robotima, kompjutorima odnosno umjetnom inteligencijom. Ljudskom zaposlenju ne prijete jeftina radna tržišta, nego roboti. Među stručnjacima automatizacije kruži, za ljude crni humor (ali ne daleko od istine), da će u budućnosti u tvornici raditi jedan čovjek i jedan pas. Čovjek će hraniti psa koji će paziti da se čovjek ne približi strojevima.
> > Uslužan, neumoran. Hoće li moći i gostu ispuniti sve želje?
> > Strojevi znaju više, no daleko su od ljudske svijesti