ZAOKRET U POSLOVANJU

Cammeo od utorka odlazi u povijest, poznato tko će ga zamijeniti: 'Osvojit ćemo svijet'

Taxi Cammeo
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
1/3
27.05.2024.
u 15:17

Tvrtka mijenja strategiju 18 godina nakon osnivanja u Rijeci, gdje je Cammeo krenuo kao mali obiteljski taksi-prijevoznik, pa se nakon toga proširio na Osijek pa Zagreb.

Taksi Cammeo od utorka odlazi u povijest, a zamijenit će ga Wizi, novi brend prijevozničke tvrtke koja je uz opsežno rebrendiranje presložila i poslovanje, s ambicioznim ciljem da do 2030. godine udeseterostruči promet, uz još veći rast prihoda.

Tajna je u širenju ne samo na srednju Europu nego i na Arapski poluotok - i to već u sljedećoj godini - gdje su troškovi puno niži nego u Europi, a prihodi značajno viši, kaže za Jutarnji list Vladimir Minovski, vlasnik i generalni direktor Wizija. "Cammeo je kao brend trebao facelifting i s tim smo odlučili napraviti veliki zaokret s ciljem širenja naše franšize na regiju, ali i šire. Kažemo da je Cammeo osvojio Hrvatsku, a Wizi će osvojiti cijeli svijet. Baš zato izabrali smo ime Wizi koje je kratko i zvučno i prepoznatljivo na različitim jezicima, kaže Minovski.

Uz novi vizualni identitet dolaze i nova vozila, odnosno obnova voznog parka u kojem je trenutačno oko 800 vozila, dok za Wizi vozi preko 1200 vozača, u franšiznom sustavu koji ima više modela. Bilo da vozači voze svoja vozila ili ne, svi se služe Wizijevom, ranije Cammeovom tehnološkom platformom, koja se također uskoro dorađuje inovativnim AI rješenjima, a novi poslovni model dodatno će ih motivirati da voze pod Wizijevim brendom, ističe Minovski. Tvrtka mijenja strategiju 18 godina nakon osnivanja u Rijeci, gdje je Cammeo krenuo kao mali obiteljski taksi-prijevoznik, pa se nakon toga proširio na Osijek pa Zagreb, čime je zapravo krenula liberalizacija taksi-tržišta koja je naposljetku omogućila i dolazak platformi poput Ubera i Bolta.

Danas Cammeo/Wizi vozi u tri države, Hrvatskoj, Sloveniji i Makedoniji, u ukupno 25 gradova, najviše u Hrvatskoj, te godišnje njihovi vozači prevezu 7,5 milijuna putnika. Za razliku od platformi, Wizi, iako je tehnološki usmjerena kompanija, i dalje ostaje taksi-tvrtka, koja osim aplikacije ima i pozivni centar jer im se pokazalo da je takva usluga i dalje tražena, pogotovo među starijim stanovništvom.

VEZANI ČLANCI:

U regiji, inače, vozi ukupno oko 50 tisuća taksista i tržište je teško oko 60 milijuna eura, i Wizi će dio vozača pokušati motivirati da im se priključe. Tvrtka je lani imala konsolidirane prihode od 20 milijuna eura, što je oko 10 posto više nego u godini ranije. U 2024. također očekuju rast od desetak posto, a nakon toga eksponencijalni rast poslovanja.

Na ulasku na arapsko tržište rade već dvije godine. "Osim što smo angažirali ozbiljne konzultantske tvrtke, i sam sam proveo dosta vremena u arapskim zemljama, pa sam vidio koliko je taksi-prijevoz zastario, a koliko je tražen. Tamo dominiraju sustav najma vozila s vozačem i luksuznije kategorije automobila. Sklopili smo partnersku suradnju s jednom domaćom kompanijom koja je već prisutna na tom tržištu i projekt je u visokoj fazi pripreme, tako da bi prve vožnje na Arapskom poluotoku trebale krenuti sljedeće godine. Tamo su ulazni troškovi puno niži, od PDV-a do cijena vozila i goriva, a cijene usluge su znatno više", pojašnjava Vladimir Minovski.

GALERIJA Ovo je 10 najdužih tunela u Hrvatskoj: Znate li koji je na prvom mjestu?

Taxi Cammeo
1/11

Komentara 4

JO
Joža
19:08 27.05.2024.

Evo posla za Turudiča i uskok

ZA
zagabria4
18:42 27.05.2024.

Ovdje su potrošili sva imena firmi, malo je ostalo neiskorištenih imena.

TO
tomislav10
17:38 27.05.2024.

Kome ostavljaju dugovanja?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije