Centar za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje (HUO) obilježava 15 godina uspješnoga rada i provođenja postupaka mirenja te povodom Svjetskog dana prava potrošača želi podsjetiti osiguranike, ugovaratelje osiguranja i oštećene osobe na mogućnost izvansudskog rješavanja potrošačkih sporova upravo posredstvom Centra za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje. Ovaj jedinstveni mehanizam izvansudskog rješavanja eventualnih sporova iz osigurateljnih i odštetnih odnosa omogućuje potrošačima da izbjegnu sudske sporove, plaćanje odvjetničkih usluga , troškove vještačenja i pratećih sudskih pristojbi te da sporove riješe na brz i učinkovit način. Važno je pritom istaknuti kako je postupak mirenja u Centru za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje u cijelosti besplatan za potrošače odnosno osiguranike, ugovaratelje osiguranja i oštećene osobe, jer sve troškove postupka mirenja snosi društvo za osiguranje koje je iniciralo odnosno koje je pristalo na provođenje postupka mirenja, bez obzira na ishod postupka.
Postupak mirenja dobrovoljan je postupak za čije je pokretanje potrebna suglasnost stranaka dok je autonomija stranaka apsolutna, što znači da konačni ishod ovisi isključivo o dogovoru stranaka. Svakako valja istaknuti kako je postupak mirenja u cijelosti povjerljiv te se može pokrenuti i ukoliko je u tijeku sudski postupak, u bilo kojem stadiju sudskog postupka, čak i onda kada se predmet nalazi u postupku povodom pravnog lijeka, čime prostor za mirenje uvijek ostaje otvoren.
Pri Centru za mirenje Hrvatskog ureda za osiguranje postupak mirenja pokreće se podnošenjem prijedloga za provođenje postupka mirenja koji se dostavlja suprotnoj strani kako bi se u roku od 15 dana od dana dostave prijedloga očitovala pristaje li na mirenje. Centar za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje omogućava i online rješavanje sporova. Online postupcima mirenja Centar za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje omogućuje na jednostavan, brz i učinkovit način pokretanje postupka mirenja i rješavanje spora. U navedenu svrhu, na mrežnim stranicama Hrvatskog ureda za osiguranje nalazi se obrazac online prijedloga za provođenje postupka mirenja. Obrazac prijedloga za mirenje dostupan je putem linka i potrebno ga je popuniti traženim podacima te proslijediti Centru za mirenje, bez dostavljanja dodatne popratne dokumentacije.
Po zaprimljenom pristanku na prijedlog za provođenje postupka mirenja, sastanak mirenja se zakazuje u roku od nekoliko dana, dok se postupak mirenja najčešće okončava već pri prvom sastanku stranaka. Komunikacija sa strankama odvija se prvenstveno telefonom odnosno elektronskom poštom čime se ubrzava provedba cjelokupnog postupka mirenja, u kojem su izmiritelji nepristrane osobe, suci ili istaknuti pravnici u struci, koji u neposrednoj i neformalnoj komunikaciji sa strankama nastoje iznaći rješenje koje će biti zadovoljavajuće za obje strane.
Svjetska banka prepoznala je nastojanja društava za osiguranje i Hrvatskog ureda za osiguranje te je u okviru Izvješća Svjetske banke objavljenom u svibnju 2010. godine izrađen Dijagnostički pregled zaštite potrošača i financijske pismenosti za Hrvatsku, u okviru kojeg je analiziran i razvitak mirenja u Hrvatskoj. U navedenom Izvješću posebno je pohvaljen Centar za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje za koji je utvrđeno kako je "svojim stručnim znanjima omogućio da proces mirenja postane djelotvorniji te da se nositelji polica Centar sve više uvažavaju."
Centar za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje član je FIN-NET-a (Financial Dispute Resolution Network), mreže nacionalnih institucija za izvansudsko rješavanje sporova (ADR - Alternative Dispute Resolution) u zemljama Europskog gospodarskog prostora nadležnih za rješavanje sporova između potrošača i pružatelja financijskih usluga, osnovanoj od strane Europske komisije u 2001. godini. Cilj djelovanja FIN-NET-a je omogućiti jednostavan pristup potrošača izvansudskim načinima rješavanja sporova u prekograničnim sporovima. Odlukom Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, Centar za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje notificiran je kao tijelo za alternativno rješavanje potrošačkih sporova domaćih i prekograničnih online i offline potrošačkih sporova koji proizlaze iz osigurateljnih i odštetnih odnosa između potrošača s boravištem u Europskoj uniji i društva za osiguranje sa sjedištem u Republici Hrvatskoj.