Sašo Berger, predsjednik uprave Petrola

Cilj su nam prodajna mjesta koja nude sve što kupcu treba na putu

Sašo Berger
Foto: Petrol
1/3
03.04.2024.
u 14:43

Grupa Petrol aktivno se uključuje i u razvojne projekte vezane uz vodik kao energent budućnosti

Krajem prošle godina na čelo Uprave Grupe Petrol došao je Sašo Berger zamijenivši na tome mjestu Nadu Drobne-Popovič. Berger je menadžer koji je dosad radio u nekoliko industrija, i u prehrambenoj i u IT industriji, a svakako će mu novo vodeće mjesto u velikom distributeru naftnih derivata s jakom pozicijom i na našem tržištu biti velik izazov. Grupa Petrol lani je imala neto dobitak od 136,6 milijuna eura. U prvom intervjuu za Večernji list najavio je planove vezane za Hrvatsku, gdje je Petrol odnedavno i sponzor nogometne reprezentacije.

Na mjesto predsjednika Uprave Petrol Grupe dolazite iz IT industrije, prijašnja su vam iskustva vezana i za Kolinsku. Kako ćete ta iskustva prenijeti na vrlo kompetitivnu energetsku industriju?

Na poziciju predsjednika Uprave Grupe Petrol došao sam s opsežnim iskustvom u informacijsko-komunikacijskim tehnologijama (ICT). U gotovo dva desetljeća obnašao sam razne rukovodeće funkcije i odgovarao na brojne izazove koji su zahtijevali brzu prilagodbu i agilnost, što mi pruža vrijedne vještine, znanja i uvide za upravljanjem tvrtkom kao što je Petrol. Agilnost, strateško planiranje i timski rad ključni su elementi kojima planiramo ostvariti ciljeve Petrol Grupe. Moje dosadašnje menadžersko i prodajno iskustvo s radom u međunarodnim okruženjima pomaže mi u daljnjem razvoju i rastu tvrtke. Tijekom svoje karijere u ICT industriji stekao sam i znanje iz područja digitalizacije, koja je danas temelj modernih poslovnih procesa. Poznavanje poslovnih informacijskih rješenja, uloga ICT-a u analitici te sve veća potreba za uvođenjem umjetne inteligencije u poslovne procese elementi su koji će biti aktivno uključeni u strategiju Grupe Petrol.

U Hrvatskoj je Petrol imao jednu situaciju koja je ostala nedorečena. Što će se na kraju dogoditi sa sporom oko marži? Činjenica je da Petrol u Hrvatskoj i dalje posluje jako dobro.

Pravni su procesi kako u Sloveniji tako i u Hrvatskoj u tijeku. S obzirom na postojeće uvjete, marža na naftne derivate u Hrvatskoj omogućuje Petrolu da pokrije operativne troškove i nastavi s uspješnim poslovanjem. Situacija u Sloveniji zahtijeva više pozornosti jer trenutačno određena marža nije dovoljna za pokrivanje svih troškova, što predstavlja veći izazov. Važno je razumjeti da marža nije sinonim za dobit, nego predstavlja sredstva namijenjena financiranju operativnih troškova. Ti troškovi uključuju plaće zaposlenika, najamnine, održavanje prodajnih mjesta, troškove prijevoza, energiju, kao i ulaganja u marketing i promociju. Iz marže se pokrivaju i drugi poslovni troškovi uključujući poreze, pristojbe i amortizaciju opreme.

VEZANI ČLANCI:

Jeste li već imali ili namjeravate imati kontakte s hrvatskom Vladom? Ovdje idu i izbori, kako na to gledate u kontekstu poslovanja Petrola u Hrvatskoj?

U Petrolu naglašavamo važnost uspostavljanja i održavanja otvorenog dijaloga s Vladinim institucijama u svim zemljama u kojima poslujemo, uključujući i Hrvatsku. Redovito komuniciramo s lokalnim regulatorima i donositeljima odluka jer vjerujemo da je konstruktivna suradnja ključna za uspješno poslovanje. Također pažljivo pratimo političke i ekonomske uvjete, uključujući izbore, svjesni da takvi događaji mogu utjecati na regulatorno okruženje i naše poslovne aktivnosti. Jedan od ključnih prioriteta našeg djelovanja je posvećenost energetskoj tranziciji. Ambicije Europe vezane za prelazak na niskougljično društvo zahtijevaju blisku suradnju među svim dionicima – ne samo među tvrtkama već i među državama. Svjesni smo da naši napori i ulaganja u energetskoj tranziciji nisu važni isključivo za poslovanje Petrola, nego neosporno imaju značajan utjecaj na društvo i okoliš u kojem djelujemo.

Također ste nedavno potpisali i sponzorski ugovor s HNS-om za hrvatsku nogometnu reprezentaciju. Kako se može gledati taj potez, možda upravo kao stanoviti 'detant' prema hrvatskoj javnosti, gospodarstvu i Vladi?

To partnerstvo za nas je više od podrške nogometu; to je prilika da podržimo razvoj sportskih talenata, istovremeno jačajući našu povezanost s lokalnim zajednicama diljem Hrvatske. Nogomet nosi strast, inovativnost i sposobnost povezivanja – vrijednosti koje odražavaju i našu korporativnu kulturu. S više od 200 prodajnih mjesta diljem Hrvatske i s više od 2000 zaposlenih, u Petrolu smo posvećeni ne samo poslovnom uspjehu već i poticanju društvenog napretka. Sponzorstvo je naš način naglašavanja predanosti izgradnji mostova između gospodarstva, sporta i zajednica te tako, među ostalim, želimo ojačati svoju prisutnost u Hrvatskoj. Vatrenima želim puno uspjeha na Europskom nogometnom prvenstvu.

Grupa je od prošle godine krenula u preoblikovanje svojega prodajnog lanca. Prodajna su mjesta sada doista bitno kvalitetnija. Je li to samo nastojanje da se poboljša prodaja i imidž ili je to možda priprema za nešto više, neko širenje...?

Optimizacija naše prodajne mreže ključni je element strategije Grupe Petrol, a taj je biti prvi izbor na putu s vrhunskim korisničkim iskustvom. Renoviranje prodajnih lokacija nije samo usmjereno na osuvremenjivanje prostora ili povećanje prodajnih rezultata, već uključuje pružanje visokokvalitetnih usluga, jačanje povjerenja kupaca i izgradnju dugoročnih odnosa. Naš je cilj stvaranje prodajnih mjesta budućnosti koja ne nude samo gorivo, već postaju središta za raznolike mobilne usluge, energetska rješenja i sveobuhvatnu ponudu na putu kakvu danas moderni kupci zahtijevaju i zaslužuju.

VEZANI ČLANCI:

Petrol je najavio ambicije za širenje na hrvatskom tržištu, posebice kroz veleprodajne kanale. Uzimajući u obzir nedavnu integraciju Croduxa i naglasak na veleprodaji, kako namjeravate iskoristiti taj potencijal?

Na tržištu Republike Hrvatske planiramo proširiti prodaju naftnih derivata u veleprodaji, prepoznajući potencijal koji smo prethodnih godina nedovoljno iskoristili. Integracijom tvrtke Crodux u sastav Grupe Petrol ostvarili smo sinergije kroz optimalniju teritorijalnu raspodjelu skladišnih kapaciteta za pohranu naftnih derivata, što je povećalo našu konkurentnost u veleprodaji. U Hrvatskoj još uvijek postoji značajan broj privatnih benzinskih stanica koje predstavljaju priliku za povećanje distribucije naftnih derivata putem naših skladišnih kapaciteta kroz veleprodajni kanal.

Spomenuli ste i nove investicije od 130 milijuna eura prije svega u obnovljive izvore. Gdje i u što bi se ulagao taj novac?

Grupa Petrol je u 2024. godini odredila značajna sredstva u visini od 130 milijuna eura za investicije, od čega će čak 44% biti usmjereno prema projektima energetske tranzicije. Među ključnim nadolazećim projektima ističe se završetak gradnje i pokretanje jedne od najvećih solarnih elektrana u regiji, smještene na tri lokacije u blizini naše vjetroelektrane Ljubač – Suknovci, Vrbnik i Pliskovo. Također, u završnoj smo fazi razvoja naše treće vjetroelektrane, VE Dazlina. Unutar projekta Petrol Green iskorištavamo potencijal vlastitih objekata postavljanjem solarnih panela na našim prodajnim mjestima svagdje gdje je to izvedivo. Planiramo proširiti slične projekte i na tržišta Hrvatske, Srbije te Bosne i Hercegovine. Grupa Petrol aktivno se uključuje i u razvojne projekte vezane uz vodik kao energent budućnosti, prepoznajući njegovu važnost u energetskoj tranziciji i njegovu ulogu u postizanju ciljeva bez ugljikovih emisija.

Najavljivalo se kako će Petrol krenuti u gradnju hiperbrzih punionica za vozila na struju u Sloveniji i Hrvatskoj. Hoće li se to dogoditi?

Naravno, Petrol planira gradnju ultrabrzih punionica za električna vozila u Sloveniji i Hrvatskoj. Svjesni smo da je trenutačna penetracija električnih vozila u Hrvatskoj još uvijek relativno niska, no očekujemo dinamičan rast njihove prisutnosti na cestama, posebno s obzirom na rastuću potražnju za održivim transportnim rješenjima. Prepoznajemo također da je potražnja za takvim punionicama u stalnom porastu, posebice tijekom turističke sezone. Ulaganjima u hiperbrze punionice želimo potaknuti razvoj e-mobilnosti u regiji.

Kako na Petrol utječe sadašnja globalna geopolitička situacija? Izgleda da ne manjka niti nafte niti plina, iako je on sada dostupan većinom kao LNG, cijene su stabilne, ali imamo inflaciju u Europi kao i tržištima gdje Petrol posluje.

Trenutna globalna geopolitička situacija ima različite utjecaje na našu tvrtku i strateške ciljeve. Iako još uvijek nismo suočeni s nedostatkom nafte ili plina, a cijene su relativno stabilne, suočavamo se s inflacijom koja utječe na europska i druga tržišta na kojima djelujemo. Inflacija može imati značajan utjecaj na naše poslovne troškove i kupovnu moć naših potrošača, što posredno utječe na potražnju za energentima i drugim uslugama. Kako bismo se prilagodili nestabilnim energetskim tržištima i geopolitičkim uvjetima, provodimo strategiju diverzifikacije energetskih izvora i sustavno povećavamo udio proizvodnje zelene energije. Uz to, aktivno pratimo globalne energetske trendove i geopolitičke uvjete kako bismo brzo reagirali na promjene na tržištu. Tako osiguravamo pouzdanu opskrbu energentima.

Petrol u Hrvatskoj u ovom trenutku potražuje 200 djelatnika?

Naš glavni fokus je privući domaću radnu snagu, uz otvorenost za zapošljavanje kandidata iz drugih država, ako to situacija zahtijeva. Svjesni smo važnosti formiranja pravog tima koji će osigurati visoku kvalitetu naših usluga, što je ključno za zadovoljstvo naših klijenata. Inače, u Petrolu vjerujemo kako ljudi čine temelj tvrtke i naše zaposlenike, njihov trud i posvećenost radu, pratimo i nagrađujemo sukladno njihovim radnim rezultatima. Kontinuirano ulažemo i u povećanja prihoda, proširujemo sustav nagrađivanja i strateški se fokusiramo na zadovoljstvo naših djelatnika. Kako bismo olakšali integraciju novih zaposlenika i ubrzali njihovo prilagođavanje radnim procesima, Petrol uvodi e-obuke. Ovaj pristup omogućava bržu i učinkovitiju adaptaciju novih kolega, nudeći im fleksibilno i suvremeno obrazovno okruženje.

Koji su faktori doprinijeli značajnom poboljšanju financijskih rezultata Grupe Petrol u protekloj godini, što je rezultiralo neto dobitkom od 136,6 milijuna eura u usporedbi s prošlogodišnjom negativnom dobiti?

U 2023. godini, Grupa Petrol suočila se s izazovima na dinamičnom energetskom tržištu koji su započeli već u 2022. godini. Visoke cijene energenata, regulacija cijena goriva, električne energije, prirodnog plina i topline te globalna inflacija oblikovale su poslovno okruženje u kojem je Grupa djelovala. U kontekstu stagniranja gospodarskog rasta, suočili smo se s dodatnim izazovima poput smanjenja kupovne moći, ali i pooštravanja uvjeta financiranja. Unatoč ovim izazovima, Grupa Petrol pokazala je iznimnu prilagodljivost i otpornost te zadržala stabilnost u poslovanju. Aktivno smo sudjelovali u oblikovanju budućnosti tvrtke, istovremeno održavajući financijsku stabilnost i predanost postizanju strateških ciljeva. Na temelju ovih iskustava, postavili smo čvrste temelje za oblikovanje nove strategije Grupe Petrol za razdoblje od 2025. do 2030. godine. Nastavljamo svoj put kroz kompleksno i dinamično poslovno okruženje s fokusom na kontinuirano prilagođavanje i inovativno upravljanje vanjskim čimbenicima.

FOTO/VIDEO Mate Rimac objavio snimku kampusa u Svetoj Nedelji: Ovdje će se proizvoditi nove zvijeri

Sašo Berger
1/31

Komentara 1

EJ
ejStef
15:08 03.04.2024.

Zabrana rada trgovina bezrezervno pomaže u ostvarenju cilja Petrola...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije