Guinnessove rekorde kod nas nije teško oboriti. Štoviše, radimo sve da druge izbacimo iz toga svojevrsnog natjecanja u neobičnostima i da u areni ostanemo sami - kao ruski vožd sa svojom babuškom.
Eto, premda u rezervoar VW Pola stane 45 litara goriva, na benzinskoj stanici OMV-Istrabenza u Holjevčevoj 30 u Zagrebu uspjeli su Rikardu Badurini uliti 49,63 litara benzina. S tim da je u rezervoaru, kaže, imao oko peta litara.
- A čujte, valjda ljudi znaju više od mene - kaže na to gospodin Rikardo. - Kad sam se usudio primijetiti da je stvar malo neobična, rekli su mi da su brojila baždarena i da imaju potvrdu Državnog zavoda za mjeriteljstvo te da nemam pojma jerbo da su rezervoari raznih veličina i da to nije ništa čudno. I da što se uopće bunim - prisjeća se Rikardo i pokazuje mi tehničke podatke o Polu - "spremnik goriva cca 45 l od toga cca 7 l rezerva".
- Ja taj auto imam gotovo dvije godine i nikad do sada nije stalo više od 42 litre. No možda se tank od vrućine malo raširio ili se otvorio neki čudan put skrivenih kutaka u koji kod Instrabenza stane još malo goriva - razmišlja Rikardo.
- Još nešto - dodaje. - Kod svakog punjenja pokazivač kilometara stavim na nulu. Od prethodnog punjenja bio sam prevalio 482 kilometra, što bi značilo da je prosječna potrošnja bila oko 10 l / 100 km. Jest da do sada nisam nikada uspio potrošiti više od 9 l / 100 km u gradskoj vožnji, a od prošlog sam punjenja oko 300 kilometara vozio na otvorenoj cesti, kad je potrošnja oko 7,5 l / 100 km.
Osim računa i svjedoka gospodin Rikardo drugih materijalnih dokaza nema, pa ostaje riječ protvi riječi - njegova protiv zaposlenih na crpki. No, pismo je drugi dan nakon komprimiranja tekućine - što osim na crpki Istrabenza nikome na svijetu nije uspjelo! - osim Državnom inspektoratu proslijedio i Upravi Istrabenza. Od tada, 8. svibnja, do danas odgovor nije dobio.
Voditelj maloprodaje Deni Mladen Radošić potvrđuje da su primili Rikardovo pismo. Odgovorili mu nisu, ali su na benzinskoj crpki u Holjevčevoj - koja je u zakupu - prekontrolirali agregate partnera natočivši u baždareni kanistar 10 litara benzina i sve je štimalo. Redovito je i baždarenje pištolja i sa strane Istrabenza sve je zakonski uredno, tvrdi gospodin Radošić. Dodaje kako je moguće odstupanje, plus ili minus, u zapremini rezervoara, a gospodina Rikarda pozvao je da to zajedno provjere. Jer, tvrdi, Istrabenzu je u interesu da se takve stvari ne događaju.
Je li ova priča za Guinnessovu knjigu rekorda ili možda za Nobelovu nagradu za fiziku zbog komprimiranja benzina, za što OMV-Istrabenz kandidira gospodin Rikardo, znat ćemo za koji dan kad bude prvojera. Dotad, Rikardo će radije gurati auto nego u Istrabenzu kupiti kap benzina. Jer, najmanje je ovdje riječ o novcu.
Snježana Štefok