NAJDUŽI PODMORSKI TUNEL NA SVIJETU

Čudo ispod mora: Ovdje živi više ovaca nego ljudi, a imaju tunel vrijedan 557 milijuna eura

Podvodni tuneli Farskih otoka
Foto: ABACA/PIXSELL
1/4
13.05.2024.
u 11:42

Streymoy, otok na kojem se nalazi glavni grad, prije je s Eysturoyem bio povezan brodom, a putovanje je zbog loših vremenskih uvjeta znalo trajati i do pola dana

Projekt izgradnje tunela, koji povezuju Farske otoke, s izgradnjom je počeo 1960-ih, a od tada ih je izgrađeno oko 20. Neki dan je otvoren najnoviji tunel, Sandoy tunel, u koji je uloženo čak 557 milijuna eura, a povezuje otoke Streymoy i Eysturoy, čime je put skraćen na samo 15 minuta, s nekadašnjih sat vremena.

Streymoy, otok na kojem se nalazi glavni grad, prije je s Eysturoyem bio povezan brodom, a putovanje je zbog loših vremenskih uvjeta znalo trajati i do pola dana. Farski otoci su mjesto za koje se zna kazati kako je moguće iskusiti sva četiri godišnja doba u jednom danu pa je izgradnja tunela uvelike olakšala putovanje. Na 17 nastanjivih otoka trenutno živi oko 50.000 ljudi, otprilike 20.000 manje nego ovaca, a za njih je izgrađeno 20 tunela s ukupnom dužinom od 50 kilometara, što je gotovo metar po stanovniku.

Foto: Julien Reynaud/APS-Medias/ABACA/PIXSELL

VEZANI ČLANCI: 

Tunel Eysturoy, koji je otvoren u prosincu 2020. godine, dosad je bio najveća investicija. Taj je tunel dug 11 kilometara i sadrži kružni tok nazvan "kružnim tokom meduza". Njegova vrijednost procijenjena je na 300 milijuna funti, ali ga smatraju čudom inženjerstva, jer je drugi najduži podvodni tunel na svijetu, a vožnja kroz njega traje osam minuta. Na dubini od 72 metra nalazi se i golemi stup osvijetljene prirodne stijene ostavljen tijekom miniranja. 

Oko tunela napravljena je čelična skulptura od 80 metara, koja predstavlja figure koje se drže za ruke. "Likovi hodaju iz tame u svjetlo i simboliziraju samu farsku ideju da udruživanjem ruku i zajedničkim radom postižemo velike stvari", za The Guardian je rekao autor Tróndur Patursson. U tunelu postoji i posebna radio postaja, programirana za poboljšanje vožnje.

 

GALERIJA Prosvjed u Kaštelima protiv tunela kroz Kozjak i gradnje nove prometnice
Podvodni tuneli Farskih otoka
1/23
Ključne riječi

Komentara 3

Avatar Ležeći Policajac
Ležeći Policajac
04:16 14.05.2024.

Vrh!!!

Avatar Adminjetrica
Adminjetrica
15:01 13.05.2024.

Da oni imaju hdz gradnja bi koštala 10x više.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije