Deset milijuna kuna – okvirni je to iznos koji će se uložiti samo u opremu nužnu za uvođenje obvezne informatike za učenike koji će pete i šeste razrede upisati školske 2018./2019. godine.
Informatičke učionice tako će se opremati po modelu po kojem je računalima opremljeno 150 osnovnih škola koje su već uključene u projekt e-škola, a novac za opremu, osim iz proračuna, povlačit će se i iz fondova EU. Konačne su to odluke i konkretni potezi ministrice obrazovanja Blaženke Divjak u kontekstu nastavka kurikularne reforme koja će biti uvođena parcijalno.
Osim novca za opremu i računala novac će biti potreban i za plaće dodatnih nastavnika informatike – uz trenutačno zaposlenih 800 profesora, barem prema prvim predviđanjima, bit će u prvoj godini uvođenja novoga obveznog predmeta potrebno zaposliti najmanje 80 novih nastavnika.
Novac je potreban i za edukaciju postojećih profesora, a sati informatike koji će se u spomenutoj školskoj godini znatno povećati provodit će se po sadržaju koji je za predmet informatike izradila Lidija Kralj, nedavno imenovana pomoćnica ministrice znanosti i obrazovanja i donedavna profesorica matematike i informatike u Osnovnoj školi Veliki Bukovec.
Kurikul je pripremila još u timu Borisa Jokića, a do njegove primjene u sljedećoj školskoj godini u taj će predmet biti dodani komentari iz javne rasprave i, kako su poručili iz Ministarstva, “određene manje izmjene”.
Vidi se da glave ERS očito nemaju pojma o informatici, kad uvode nešto što će se ionako učiti u 1. razredu srednje škole u prvih par mjeseci, a do kraja školske godine daleko više... Informatika se u osnovne škole treba uvesti kao predmet potpore fizici, matematici i logici, dakle uvod u programiranje koji prati najkritičnije ali i najvažnije predmete za razvoj čovjeka koji ih pojašnjava kroz konkretne primjere i navodi učenike na jedan noviji način razmišljanja, a ne izgovor za plaćanje učitelja koji će učenike podučavati gradivo na nivou besplatnih tutoriala na internetu... Takvu informatiku treba uvesti u 7. i 8. razredu, kad su učenici barem malo uhodani i kad mogu uz nastavu fizike i matematike paralelno gradivo pratiti na informatici.