Među mnogobrojnim rođendanskim darovima grad Karlovac 13. srpnja dobit će i novi turistički vodič. No, za razliku od brojnih drugih sličnih proizvoda ovdje je riječ o digitalnom vodiču pod nazivom Smart guide.
Bit će potpuno besplatan i dostupan svim turistima objedinjavajući niz informacija vezanih za kulturne i povijesne sadržaje, događanja i priredbe koje se održavaju u gradu. Imat će i sve podatke vezane za mogućnosti smještaja u hotelima, kampovima ili kod privatnih iznajmljivača. Naravno, tu će se naći i svi podaci o institucijama, službama i drugim javnim sadržajima koje mogu zanimati turiste.
Dopuna sadržaja
Projekt je pokrenut prije tri godine, a za tvrtku Astarta i njihovog direktora Nedeljka Tišlera izradili su ga Emil Ritar i Krunoslav Mlačak. Pozitivne ocjene ubrzo su stigle i iz EU fondova zaduženih za inovativne proizvode, a tvrtka je uspjela ishoditi i kredit kod HBOR-a.
– Zadovoljni smo što je projekt prepoznat i u Karlovcu i što smo dobili podršku Grada i Turističke zajednice s kojima smo 1. travnja potpisali službeni ugovor. Od tada intenzivno radimo na pripremi sadržaja koji će se prezentirati u vodiču.
Iznimno je značajno što je riječ o modernom multimedijalnom projektu koji nikada neće biti dovršen jer pruža kontinuiranu mogućnost dopunjavanja, mijenjanja ili modernizacije sadržaja – objasnio je Ritar. U praksi, vodiču će se moći pristupiti na niz lokacija preko mobitela, tableta ili računala, koristeći WiFi sustav.
Primjerice, gost nekog kafića moći će provjeriti nudi li taj objekt tog dana neku svirku uživo ili to mogu dobiti u nekom od susjednih objekata. Također, na raspolaganju im mogu biti i svi cjenici, fotografije, ali i videoisječci svih usluga koje nudi obližnji hotel ili kamp. Zanimljiv je primjer Gradskog muzeja na Korčuli. Tamo se, nakon uvođenja sličnog digitalnog sustava, broj posjetitelja sa 2000 godišnje, od ovoga svibnja popeo na više od 2000 mjesečno.
– Dosad su slični sustavi dali iznimno pozitivne rezultate. U jednom restoranu u Zadru, primjerice, nakon primjene ovog projekta porasle su narudžbe, i to skupljih jela za 40 posto, dok su u jednom hotelu, nakon što je gostima postala dostupna videoprezentacija, porastao interes za izlete za 30 posto. Tu je i mogućnost analitike jer svi, posebno u TZ-u, mogu vrlo lako vidjeti za što su turisti najviše pokazivali interes i gdje treba bazirati svoje aktivnosti – zaključio je Ritar.
Prepoznatljivi suvenir
Iako će se službeno u rad pustiti 13. srpnja, dio sadržaja digitalnog turističkog vodiča već je dostupan na internetskoj stranici Karlovac.guide.hr.
Autori najavljuju da će se u sklopu ovoga projekta uskoro nuditi i razni drugi inovativni proizvodi. Tako će turisti moći kupiti i memorijsku karticu za mobilne telefone sa sadržajem koji se trenutačno nalaze na digitalnom vodiču. Zanimljivost je što će se kartica prezentirati i nuditi kao jedan od prepoznatljivih karlovačkih suvenira.