Razne platforme za dijeljenje prijevoza imaju puno prednosti. Preko njih se spajaju vozači i putnici koji idu u isto vrijeme u istom pravcu. Tako podijele troškove putovanja. Vozač, ako je namjeravao putovati sam, dobije društvo, a putnici brži i jeftiniji prijevoz od autobusa ili vlaka, a pogotovo zrakoplova.
Tako se jedna od najpopularnijih takvih platforma, koja ima nekoliko desetaka milijuna članova, hvali da vozači koji preko nje traže suputnike godišnje uštede nekoliko milijardi kuna, a kao jednu od prednosti dijeljenja prijevoza navodi i smanjenje emisije C0₂. Na tim web i mobilnim platformama vozači i putnici se uglavnom moraju registrirati pod pravim imenom i prezimenom.
Nakon vožnji se međusobno ocjenjuju i te su ocjene vidljive drugim korisnicima. Tako kad putnik traži prijevoz ili vozač suputnika, mogu prema tim ocjenama steći dojam jesu li ugodni suputnici, pouzdani i slično. No ipak postoji veliki rizik kod takvog način putovanja, pogotovo za putnika koji sjeda u vozilo kojim upravlja ipak njemu potpuno nepoznata osoba.
Taj putnik ne zna je li taj vozač odmoran, je li konzumirao alkohol prije puta, kakav je doista vozač, u kakvom je stanju automobil. U nesreći koja se jučer dogodila na autocesti Zagreb - Lipovac jedan od putnika se u stradalom vozilu našao preko jedne od platformi za dijeljenje prijevoza.
Prema prvim policijskim izvještajima o toj nesreći, do nje je došlo jer je vozač zaspao. Tragedija se dogodila u gluho doba noći, oko 00.30. U Sloveniju krenuli su iz Beograda. Putnik koji je jedini preživio iako je riskirao odabravši prijevoz s nepoznatim i očito umornim vozačem, ipak je učinio i vrlo važnu stvar – jedini je od svih pet osoba u automobilu koristio sigurnosni pojas.
Prošao je s lakšim ozljedama. Vozač i tri putnika koji su bili na stražnjim sjedalima nisu bili vezani. Nažalost, poginuli su. Mnogi vozači i putnici nisu svjesni koliko je korištenje sigurnosnog pojasa važno i na prednjim i na stražnjim sjedalima. U Saboru je jučer počela rasprava o izmjenama Zakona o sigurnosti prometa na cestama, kojima se znatno postrožuju kazne za najteže prometne prekršaje. Među ostalim povećat će se i kazna za nekorištenje sigurnosnog pojasa s 500 na 1000 kuna. To je drastično povećanje, no možda bi ta kazna trebala biti još veća.
Nesreća na autocesti Rijeka - Zagreb