Čini se da je situacija sa zrakoplovima u Srbiji vrlo slična onoj u hrvatskom zrakoplovstvu pa srpsko nebo trenutačno čuvaju tri MIG-a 29 i jedan MIG 21, a budući da je rok trajanja MIG-a 29 ograničen do 2018., uskoro će Srbija ostati bez ozbiljnijih borbenih aviona. Mediji u Srbiji javljaju kako se nakon neuspjeha u dogovoru s Rusijom o kupnji najnovije generacije ratnih zrakoplova srpsko zrakoplovstvo našlo u najgoroj situaciji u posljednjih 100 godina.
– Nedavni posjet ministra obrane Bratislava Gašića Moskvi raspršio je i posljednji tračak nade da će u Vojsku Srbije ući barem jedna eskadrila ruskih letjelica MIG 29M2. Nakon dvije godine gromoglasnih najava i velikih očekivanja, ministar je priopćio istinu – robni kredit od gotovo 1,5 milijardi dolara je zamrznut, a nabavka zrakoplova odlaže se za bolja vremena – pišu beogradske Večernje novosti. Mediji navode da se zbog loše opskrbljenosti dijelovima i opremom nekoliko puta događalo da izvan stroja ostane čak i dežurni par zrakoplova, zadužen za reagiranje u slučaju upada letjelice u srpski zračni prostor, a razloga je bilo više – pokidane gume, pokvareni akumulatori, nedostatak dijelova za katapultiranje pilota...
Ideja da se stari zrakoplovi pošalju na remont, što čini Hrvatska, za Srbiju nije rješenje jer, kako je objasnio bivši zapovjednik srpskog zrakoplovstva Spasoje Smiljanić, "naše se letjelice ne mogu ni obnoviti".
– MIG-ovi 21 u takvom su stanju da će vrlo brzo moći samo u staro željezo. Kupnja nekoliko polovnih zrakoplova jedno je od mogućih rješenja, ali i za to su potrebna ozbiljna sredstva, koja država trenutačno nema. Čak i da se nađe novac, veliko je pitanje koliko je takav posao uopće isplativ – kaže Smiljanić. Ništa bolja situacija nije ni s helikopterima – od osam, leti ih šest.
>> Svi MiG-ovi bit će spremni tek krajem godine
>> 'U Oluji je sudjelovalo 19 MiG-ova i nijedan nije pao niti je pogođen'
hahahaha koje naivno skretanje sa teme jadnoga stanja u Hrvatskome zrakoplovstvu. Goga boli za stanje u Srbiji sa migovima i općenito.