Premda su radiougljični testovi koji su napravljeni 1988. odredili 13. ili 14. stoljeće kao vrijeme izrade Torinskog platna, oko autentičnosti ili neautentičnosti relikvije koja se čuva u katedrali Sv. Ivana Krstitelja u Torinu još uvijek se vode rasprave.
Najnoviji argument u prilog autentičnosti tog platna dolazi od vatikanske arhivistice Barbare Frale koja tvrdi da je uspjela kompjuterski analizirati riječi napisane na nekoliko mjesta po pokrovu na grčkom, latinskom i aramejskom. Smatra da su u pitanju dijelovi dokumenta koje su činovnici zapisali kako bi znali kome od rodbine predati mrtvo tijelo, i da se tinta s njih prenijela na pokrov.
Ona kaže da su joj lingvistički stručnjaci potvrdili da su te riječi napisane stilom tipičnim za Bliski istok u prvom stoljeću. Jedan dio teksta na aramejskom još nije preveden, dio natpisa na grčkom može se protumačiti kao "skinut u deveti sati", što je vrijeme Isusove smrti u evanđeljima, a jedan fragment teksta na latinskom je "iber", što može biti dio imena Tiberija, rimskog cara na vlasti u vrijeme kada je Isus razapet. Dio grčkog teksta može se protumačiti kao "Isus Nazarećanin", a nitko u srednjem vijeku, pa ni krivotvoritelji, ne bi tako spomenuli Isusa bez spominjanja njegove božanske prirode.
- Pokušala sam biti objektivna i ostaviti po strani vjerska pitanja. Ono što sam proučavala je drevni dokument koji svjedoči o pogubljenju jednog čovjeka, na određenom mjestu i u određeno vrijeme - kaže Frale, koja je u Italiji poznata po istraživanju povijesti vitezova Templara i otkriću neobjavljenih dokumenata o njima u vatikanskim arhivama. Ona tvrdi da je Torinsko platno bilo u posjedu templara do njihova ukidanja početkom 14. stoljeća; prvo zabilježeno spominjanje tog platna je oko 1360. kada je bilo u posjedu jednoga francuskog viteza.
Mnogi znanstvenici koji su se bavili Torinskim platnom skeptični su prema njezinim teorijama. Luigi Garlaschelli, kemičar sa sveučilišta u Paviji, koji je služeći se tehnikama iz 14. stoljeća izradio slično platno, kaže da su mnogi ljudi na Torinskom platnu uočavali stvari za koje bi se poslije ispostavilo da su plod njihove mašte.
kad je to ova iz vatikana primila u svoje ruke, nisam ni pomislio da nije utentnicno mater pas