Tiskani mediji u Hrvatskoj u prvom tromjesečju 2008. bilježe rast, a dnevne novine i magazini među našim građanima postaju sve popularniji.
Takav trend pokazuje istraživanje agancije MEDIApuls što je izuzetno poticajno i ohrabrujuće za našu industriju. Prema tom istraživanju, dnevne novine svaki dan čita više od 2.330.000 čitatelja, odnosno 63 posto građana Hrvatske, dok njih 59 posto, odnosno 2.150.000, redovito čita magazine.
Važnost tiska u medijskom prostoru
Podatak koji svakako najviše privlači pažnju jest da novine svakodnevno čita 72 posto građana između 15 i 19 godina, pri čemu taj podatak, za tu dobnu skupinu, ujedno predstavlja jednu od najviših stopa čitanosti u Europi, točnije drugu najvišu stopu, odmah iza Norveške. Čitanost magazina u dobnoj skupini od 15 do 19 godina je na istoj razini. Prema istraživanju MEDIApulsa, 2006. došlo do rasta čitanosti dnevnih novina čak 17%, odnosno, broj čitatelja se povećao za više od 628.000. (siječanj 2006. – 46% / prosinac 2006. – 63%).
Važnost tiska u medijskom prostoru Sve ovo potvrđuje da se tiskani mediji u Hrvatskoj uspješno prilagođavaju novim tržišnim okolnostima, ali i sociološkim trendovima, a podaci o visokoj čitanosti među mladom populacijom govore i o uspješnoj koegzistenciji tiska i novih medija poput interneta koji u velikoj mjeri privlače mladu publiku.
Zajednička kampanja novinskih izdavača
Zajednička kampanja novinskih izdavača S ciljem promocije snage, utjecaja i relevantnosti tiskanih medija, a ponukani navednim rezultatima različitih hrvatskih ali i inozemnih istraživanja, 15 izdavača – Večernji list, Metropola, TV tjedan, Poslovni dnevnik, 24sata, Adria Media, Business.hr, EPH (Jutarnji list, Slobodna Dalmacija, Metro, Sportske novosti), Glas Istre, Glas Slavonije, Lider Press, NCL grupa, Novi list, Vjesnik, Zadarski list - pokreće zajedničku promotivnu kampanju, koja će se od 9. svibnja naći na stranicama 17 novina i 39 magazina u Hrvatskoj, čiju čitateljsku publiku čini više od 90 posto stanovnika Hrvatske.
Posebna nam je želja ovom kampanjom podvući snagu tiskanih medija kao kanala oglašavanja ne smo u smislu velikog dosega već i u smislu prednosti koje po pitanju oglašavanja odlikuju tisak u odnosu na druge kanale i medije. Takva platforma odličan je put za daljnje jačanje i pozicioniranje tiska u odnosu na druge medije.
Ova je inicijativa zbog svoje korisnosti za cjelokupno tržište tiskanih medija prvi put oko jednog cilja okupila ovako velik broj izdavača, što je ujedno i jamstvo da će sama kampanja putem naših tiskovina doprijeti do velikog dijela javnosti, ali i do oglašivača koji su u ovom slučaju također naša ciljna publika.
(PR)