Jedna od najtežih željezničkih nesreća na ovim prostorima dogodila se 16. veljače 1966. godine kada su kod Splita poginule 33 osobe. Nesreća se dogodila u 9 sati ujutro blizu Kaštel Starog kada je došlo do sudara dvaju vlakova. 29 osoba poginulo je na mjestu nesreće, a četvero je kasnije ozljedama podleglo u bolnici.
- U sudaru je uništeno 18 vagona teretnog vlaka, koji su bili natovareni ugljenom. U mješovitom vlaku osim dva putnička vagona i službenih kola smrskano je još nekoliko teretnih vagona, koji su bili natrpani sumporom i salitrom. Mješoviti vlak broj 1331 krenuo je iz Splita za Knin u 7,26 sati. U vlaku se nalazilo oko 60 putnika. Iz Solina u pravcu Knina krenuo je i teretni vlak boj 1357 koji se zaustavio u međustanici u Sadinama - pisao je Večernji list u izdanju od 17. veljače 1966. godine.
U Splitu su otkazane sve kulturne, sportske i zabavne priredbe zbog sudara dvaju vlakova, a na javnim zgradama zastave su istaknute na pola koplja. - Čitav Split je pod dojmom ove teške željezničke nesreće. Govori se samo o sudaru vlakova u Kaštel Starome i devetnaestorici još neidentificiranih - stajalo je u tekstu.
- Teretni vlak 1357 krenuo je iz Splita i stigao u stanicu Sadine nešto prije 9 sati. Motorovođa je sišao s 'dizelice' i otišao obavijestiti otpravnika vlakova da je lokomotiva u defektu i da ne može nastaviti vožnju. Dok je tako obavještavao otpravnika vlakova, primijetio je da njegov vlak lagano kreće unatrag. U posljednjem času, kad je vlak dobivao sve veće ubrzanje, uspio je uskočiti u lokomotivu, ali svi pokušaji da zaustavi kompoziciju, koja je sve brže jurila nizbrdo, ostali su bezuspješni. Sa stanice Sadine su već prije toga javili Kaštel Starome da je teretni vlak stigao i da se putničko-teretna kompozicija može pustiti prema Sadinama - stajalo je u tekstu. Navodi se i kako je kako je vlak na nizbrdici postigao brzinu od 75 kilometara na sat te da je tada došlo do sudara s drugim vlakom.
- Na zemlji sam zatekao nekoliko ljudi. Neki su trčali, padali i opet se dizali. Oko desetak putnika prevezao sam svojim 'đipom' do Jadranske magistrale gdje su ih preuzela bolnička kola - rekao je Ante Kamenjarin koji je prvi stigao na mjesto nesreće. Željezničar Franjo Burasin nalazio se u vlaku i samo sreći može zahvaliti što je preživio. - To nikada neću zaboraviti. Drvo i željezo letjelo je na sve strane. Nastradali Marijan Kurtović zaštitio me svojim tijelom. Kasnije sam se izvukao iz vagona i opazio da sam lakše ozlijedio glavu - rekao je.
Nakon nesreće u pritvoru su završili strojovođa, njegov pomoćnik, završni kočničar i otpravnici vlakova u Sadinama i Kaštel Starom. Protiv njih je tada pokrenut kazneni postupak.
Na stranici https://arhiva.vecernji.hr/ nalazi se najveća digitalna arhiva izdanja dnevnih novina u Hrvatskoj, ali i u regiji. Pretplatite se!