Državni stručni skup za odgojitelje održan je na Brijunima od 5.-7. 4.2017.godine pod nazivom „Inovacije, istraživanja, izazovi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju“. Organizator stručnog skupa bila je Agencija za odgoj i obrazovanje Rijeka, a voditeljice skupa više savjetnice za odgoj i obrazovanje: mag.rehab.educ Jasna Šverko, prof. Darija Drviš, prof. Sanja Jelovčić, prof. Tončica Kalilić, prof. Luja Zamečnik i mr.sc. Andreja Silić.
Na stručnom skupu sudjelovali su odgojitelji i sustručnjaci vrtića iz raznih dijelova Hrvatske sa ciljem da kroz prezentacije dobre prakse, poster-prezentacije i stručno-pedagoške radionice prikažu svoje projekte, istraživanja i inovacije.
Stručni skup otvorio je Zbor odgojiteljica Duga, državnom himnom i kratkim programom te pozdravnom riječju organizatorice i koordinatorice prof. Jasne Šverko.
Plenarna predavanja održale su prof.dr.sc. Lidija Vujičić, prof.dr.sc. Jasna Krstović te prof.dr.sc. Edita Slunjski.
Prof.dr.sc. Vujičić sa Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, u svom predavanju „Zašto činim to što činim?: Kultura ustanove iz perspektive djece i odgojitelja“, podsjetila je prisutne na važnost ljudskog faktora u odgoju i obrazovanju, na važnost ljudi i stručnjaka koji su sposobni misliti kreativno, inovativno, kritički i koji su se sposobni povezati kako bi stvorili uvjete za dobivanje najboljeg iz djeteta i iz ustanove u kojoj dijete boravi.
U drugom predavanju „Prema novoj viziji odgojiteljske profesije: Kompetencije kao pretpostavke za raspravu o novim ulogama u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju“ prof. dr.sc. Krstović, također sa Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, podsjetila je na europske dokumente i standarde i ulogu odgojitelja u njima.
Prof.dr.sc. Slunjski sa Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu naglasila je da su kvalitetna stručna usavršavanja i profesionalna učenja samo ona koja su usmjerena na poboljšanje prakse. A poboljšanje prakse nikako nije događaj nego proces koji je neostvariv bez timskog rada, zajedničke vizije i usklađenih akcija svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa.
Poster-prezentacijama se u direktnom susretu sa sustručnjacima moglo predstaviti istraživanje u vrtiću, a neposrednim razgovorom i raspravom proširiti znanja i ideje te razmijeniti iskustva sa određenom temom.
Stručno –pedagoške radionice također su se bavile specifičnom temom na kojima su voditelji mogli prikazati vlastitu praksu te pokazati konkretne primjere iz prakse primjenjive u radu te dakako povesti kritičku razmjenu iskustva.
Kroz PowerPoint prikaze dobre prakse moglo se upoznati sa velikim brojem tema kojima su se odgojitelji bavili te načinima na koji su unaprjeđivali vlastitu praksu. Odgojitelji i sustručnjaci su imali prilike predstaviti svoje istraživanje i praksu, predstaviti inovacije, upoznati nove načine učenja, jačati kompetencije , pronaći nove načine svladavanja izazova i kritički se osvrnuti na viđeno. Vrijednost skupa upravo na tome i leži. Razmjena iskustava, stvaranje mreže kritičkih prijatelja, obogaćivanje ideja i dobivanje novih znanja.
Pa za tako napredan i potreban skup Brijuni su minimalni Pitam se koliki je racun ispostavljen i kome