Mnogi od nas imaju niz kreativnih ideja i sporadično pomisle kako bi se željeli baš time baviti u životu. Ipak, korak prema realizaciji ideje obično ne naprave. Usto, često nailazimo na mnoštvo informacija o ''mogućnostima koje se nude iz pretpristupnih fondova'' i uputa kako je važno ''samo krenuti'', ali čak i uz iskristaliziranu ideju o potrebi financiranja odlične ideje, poznavanje engleskog jezika, dovoljnu razinu hrabrosti i znatiželje koja nas u svakodnevnom životu prate, ipak završimo dan s pitanjima – kako, s kim i gdje početi. Ovaj je članak namijenjen upravo onima koji su razmišljali, ali se nikada nisu usudili.
U svakodnevnom životu okruženi smo idejama, ideje su posvuda oko nas. Kaže se da je dolazak do ideje jednostavan proces koji ne zahtijeva ulaganje novca ili drugih sredstava osim vremena koje treba provesti u razmišljanju usmjerenom na promatranje i praćenje trendova, problema ili pronalazak praznina na tržištu. Dok, primjerice, u sektoru poduzetništva poduzetnik ima poduzetničku ideju, traži priliku na tržištu i prepoznaje je te djeluje prema projektu – u kontekstu pristupanja Uniji pojam prilika na tržištu zamijenjen je djelomice projektnim pristupom Europske unije nazvanim upravljanje projektnim ciklusom. Umjesto tržišne prilike, traži se društvena prilika, problem u lokalnom okruženju koji se namjerava riješiti.
Dakle, ideja u nastanku, uočen problem ili nedostatak može se riješiti generiranjem kreativnog projekta kojim se identificirani problem rješava. Projekt je niz aktivnost kojim se ostvaruje jedan ili više specifičnih ciljeva unutar definiranog vremenskog okvira i zadanog proračuna. Prevedeno u terminologiju europske projektne dokumentacije (prema definiciji PCM-a) projekt je instrument koji se koristi kako bi se doprinijelo postizanju višeg cilja (npr. programa), koji pak podržava provedbu šire politike.
Projektna faza generiranja ideje do faze ''stavljanja na papir'' najkreativnija je faza u kontekstu pripremanja projekta za financiranje iz pretpristupnih fondova. Ta faza sa sobom donosi fleksibilnost, rasprave s potencijalnim partnerima i svojevrsnu slobodu izričaja. Ipak, svaka sljedeća faza ograničena je formatom, ali i jezikom koji potječe iz specifičnog projektnog jezika. Svaka sljedeća faza pojednostavljeni je proces ukalupljivanja ideje u format takozvanog pristupa logičke matrice kojim idejni kreatori svoju ideju elaboriraju kao potrebu kojom se rješava uočeni društveni problem. Pristup logičke matrice ideji pruža šire značenje koje će imati i svoje dugoročne i imanentne ciljeve, kvantitativne pokazatelje uspješnosti te unaprijed osmišljene načine anticipiranja rizika provedbe projekta i upravljanja njime. Svaka aktivnost koja čini projekt ima pridruženu logiku, kvantificirane rezultate aktivnosti, raspodjelu odgovornosti u provedbi aktivnosti, razdoblje provedbe te troškove koje sa sobom povlači. Stoga, logička matrica i retroaktivno (jednom kad se projekt pokrene) omogućava način praćenja razvoja projekta, kontinuirano propitivanje scenarija ''što ako'' te potiče pronalazak jasnih i konkretnih rješenja na sveobuhvatan način.
Često je put od ideje do provedbe projekta mukotrpan i dugačak. Međutim, uz dobru ideju i vjeru u uspjeh, strpljenje, učenje i fleksibilnost preostaje pokušati pretočiti odličnu ideju na papir u suradnji s ostalim zainteresiranim partnerima te početi sudjelovati u dinamičnom svijetu europskih projekata.