Od 2006. godine, kada je utemeljena oznaka Hrvatski otočni proizvod, koju dodjeljuje Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka, markicom HOP-a okitili su se uglavnom prehrambeni i ekološki proizvodi. Ljiljana Festini, 45-godišnja knjižničarka iz Paga, od danas je ponosna vlasnica prvog edukativnog proizvoda koji je dobio oznaku Hrvatski otočni proizvod.
– I moj proizvod može se svrstati u prehrambene artikle, ali ono što ja radim duševna je hrana – u šali nam objašnjava zaljubljenica u more i otoke, koja je prije 25 godina zbog ljubavi napustila rodni Zabok i preselila se u Pag.
Ljiljana Festini autorica je ekološko-edukativne slikovnice, namijenjene predškolskom i ranoškolskom uzrastu, “Solinarka i kulik”. Kroz priču o ribici solinarki i ptici kuliku Ljiljana Festini najmlađima pripovijeda priču o otoku Pagu, od pretpovijesti do danas. Dosad je izdala devet knjiga u kojima je ispričala priče o paškoj čipki, Jurju Dalmatincu, paškom jezeru, ugroženim vrstama, Bartulu Kašiću, Paškom karnevalu, baškotinima, narodnoj nošnji, paškoj soli.....
– Radeći u knjižnici shvatila sam da za taj najmanji čitalački uzrast zapravo nema adekvatnih slikovnica s velikim slovima i pričama iz naše povijesti. Inspiraciju sam pronašla u ribici solinarki koja se hrani ličinkama komaraca i koja je 30-ih godina prošlog stoljeća od malarije spasila paško područje. Solinarka je uvezena iz Slovenije, ali se nakon obavljena posla udomaćila i ostala živjeti u paškome moru. Ptica morski kulik također obitava na širem području grada Paga i, poput solinarke, ubraja se u ugrožene vrste. Jednog dana oni se upoznaju, vraćaju se u povijest i stvaraju priče za budućnost, objašnjava Ljiljana i dodaje da su zahvaljujući solinarki i kulinu priče o Pagu i Hrvatskoj obišle sve kontinente jer ih ljeti kupuju turisti iz cijelog svijeta.
Slikovnice su dvojezične, na hrvatskom i engleskom jeziku, objavljene su u vlastitoj nakladi uz financijsku pomoć Grada Paga i turističke zajednice, a ilustrirala ih je Martina Brčić.
PREKRASNO! POHVALNO!