AMERIČKI DIV MONDELEZ NA MUKAMA

EU istražuje je li vlasnik Milke i Tobleronea umjetno održavao visoke cijene

Margrethe Vestager
Foto: FRANCOIS LENOIR/REUTERS/PIXSELL
1/2
30.01.2021.
u 13:30

Provjerava se je li tvrtka ograničavala normalno trgovanje radi profita

Europski regulatori pokrenuli su istragu protiv američke tvrtke Mondelez, koja je vlasnica brendova poput Tobleronea i Milke, jer sumnjaju da su otežavali prodaju u nekim državama kako bi umjetno održali cijene visokima.

Europska komisija zabrinuta je da je Mondelez otežavao trgovinu preko granica zemalja članica EU. U EU je normalno poslovanje da trgovci kupuju proizvode u državama gdje su oni jeftiniji i prodaju ih tamo gdje su skuplji.

U tim skupljim državama ova praksa pomaže snižavanju cijena proizvoda, u ovom slučaju uglavnom čokolada. Mondelez je vlasnik i brenda Cadbury. EU će istražiti je li ova velika kompanija podizala cijele ili je pak otežavala trgovcima da trguju proizvodima unutar dijelova EU. Također će se istraga baviti time je li Mondelez platio tvrtkama kako se ne bi upuštale u te prekogranične poslove.

Potpredsjednica EK-a Margrethe Vestager rekla je da su čokolade, kolači i kava proizvodi koje Europljani svakodnevno konzumiraju.

– Otvaramo formalnu istragu kako bismo vidjeli je li Mondelez, ključni proizvođač, otežao slobodno natjecanje na tržištima tako što je implementirao različite prakse koje su ograničile trgovinu te na kraju dovele do toga da potrošači plaćaju višu cijenu – rekla je Vestager.

Mondelez je pak priopćio da će surađivati s Europskom komisijom tijekom provođenja istrage. Prije nešto više od godinu dana istraživači EK-a više su puta istraživali tvrtku nakon što je rečeno da cijene proizvoda itekako variraju diljem EU. Te 2019. prihodi Mondeleza premašili su 25 milijardi dolara u svijetu.

Sada prijeti kazna od čak 10 posto prihoda na globalnoj razini. Svojedobno je komisija primjerice kaznila velikog proizvođača piva Anheuser-Busch InBev s 200 milijuna eura zato što su utvrdili da se jeftinije pivo iz Njemačke i Francuske nije moglo prodavati u Belgiji, javlja BBC. Između ostalog, tvrtka je mijenjala dizajn i veličinu limenki piva kako bi onemogućila njihovu prekograničnu prodaju

Ključne riječi

Komentara 7

EM
emojmile
12:15 31.01.2021.

Svatko tko se bavi prodajom zna da taj posao nije lak. Ako je toblerona bila nedostupna uzroka može biti više. Proizvodnja, zastoj u isporuci, cijena, pregovori sa kupcima itd. I ako se proizvodjac odluči ne isporučiti ili kupac ne narucivatii zbog trajanja pregovora to se ne tiče nikoga osim krajnjeg potrošača koji nemaju artikle i firme koja ne prodaje svoju ribu i na taj način ne ostvaruje promet. Svjesno gube ovaj strane, ali ulazak u spustitut nečijeg poslovanja je dno dna i ne znam da li itko ima pravo na to.

SI
sisavac
08:23 31.01.2021.

Ignorirati milku i toblerone. Okus im je prosječan, a za tolko novca kolko koštaju te čokolade trebale bi biti puno kvalitetnije. Sastojci su u odnosu na prije 15 godina obično smeće. Najjeftinije masnoće, palmino ulje radi kojeg nestaju prašume, šećerii iz najjadnijih biljaka, umjetna sladila, arome.... Kraš je za njih premium.

DU
Deleted user
13:40 30.01.2021.

Oni raspravljaju o čokoladi dok zbog plandemije cijela svjetska ekonomija ide u MP3... Nemrem toliko jesti koliko mogu povraćati!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije