Kineski shopping centar u Dongguanu jedan je od najboljih primjera kako u toj zemlji propadaju trgovački centri. Taj je shopping centar trebao biti najveći u svijetu i ciljao je cijelo područje oko ušća Biserne rijeke.
Centar u Dongguanu prošlog je mjeseca ponovno otvoren, ima novog vlasnika, usredotočen je na lokalne stanovnike i ima širu ponudu trgovina. Koliko je takva kombinacija uspješna, pokazuje i podatak da je centar prvog dana posjetilo 80.000 posjetitelja. Mnogi od njih su vjerojatno došli iz znatiželje, ali moguće je da će se opet vratiti, tvrdi u svom osvrtu Gordon Orr, direktor i predsjednik konzultantske tvrtke McKinsey za Aziju sa sjedištem u Šangaju.
Centar ne preplavljuju mjesta za konzumiranje hrane, a prodaja na malo zauzima samo 30 posto prostora i tu se radi većinom o lokalnim brendovima. Preostali prostor zauzimaju trgovine koje ne prodaju, već pružaju iskustvo korisnicima (trgovine u kojima možete isprobavati razne uređaje poput pametnih telefona i računala). Takvim trgovinama želi se postići da shopping centar bude mjesto na kojem će se ljudi zadržati i po nekoliko sati. Prostor s poslovnicama koje prodaju robu mogao bi se tijekom vremena dodatno smanjiti s obzirom na to da su vlasnicima u planu uredi, klinike, optike, zubari, vrtići, teretane i slično.
Ono što vlasnici ovog trgovačkog centra čine, kaže Gordon Orr, je reprezentativni primjer onoga što mijenja trgovačke centre diljem Kine. Tradicionalne prodajne trgovine, kaže ovaj konzultant, ne mogu podupirati ekonomiju većine centara, a budućnost, ako je ima, su nove usluge, zaključuje Orr i dodaje da je potreba za inovacijama velika.
>> Merkel traži od Kineza da više kupuju, a manje kradu patente
Trgovački centar koji ne prodaje ? Zanimljiv novi koncept. Više izgleda kao penzionerski klub.