U sklopu inicijative #musthave, Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost je iskoristio subotnje jutro koje mnogi koriste za odlazak na tržnicu kako bi, u suradnji s prodavačima, javnost upozorio na prekomjerno korištenje jednokratnih plastičnih vrećica. Na tržnici Dolac je s tim ciljem postavljen digitalni brojač, koji je s odbrojavanjem krenuo od ranog jutra. Već u 11 sati brojčanik se zaustavio kako bi pokazao ukupan broj jednokratnih plastičnih vrećica iskorištenih do tog trenutka – alarmantnih 510.571.
„Prodavačima, kupcima i prolaznicima smo ove subote željeli skrenuti pažnju na problem prekomjerne potrošnje plastičnih vrećica, koje se nerijetko koriste svega dvadesetak minuta i potom završe u otpadu, ili još gore – u prirodi. Zagađuju tlo, vode, mora, a posljedica toga je i mikroplastika koja dospije i do naših tanjura. Ovom inicijativom građane želimo osvijestiti o toj ogromnoj količini plastike, ali im istovremeno i ponuditi održiviju alternativu. Zato smo posjetiteljima Dolca danas osigurali višekratne vrećice za voće i povrće, kako bismo pokazali da je promjena svakodnevnih navika na bolje jednostavna, laka i moguća“, poručila je Anamarija Brstilo iz Službe za odnose s javnošću Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.
Fondu su se pridružili i prodavači na tržnici nošenjem „NOplastic“ majica te pakiranjem svojih proizvoda kupcima u višekratne, reciklirane vrećice. Složili su se kako je izuzetno važno napraviti sve što možemo kako bismo očuvali naš okoliš jer to ima direktan utjecaj i na naše zdravlje.
Doprinos ovoj važnoj inicijativi dali su i poznati hrvatski influenceri, koji će građane nastaviti educirati o utjecaju plastičnih vrećica na svojim kanalima na društvenim mrežama. Cilj im je svojim utjecajem potaknuti građane na pozitivne promjene pa im kroz svoje objave planiraju predložiti zanimljive i atraktivne alternative plastici, koje se s lakoćom mogu koristiti.
Kao što dobro znamo, ubrzani životni tempo dovodi do trenda svakodnevne spontane kupovine, a ta navika rezultira gomilanjem jednokratne plastike. To dokazuje i podatak iz 2021. godine u istraživanju koje je provelo Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, koje je otkrilo da svaka treća osoba u Hrvatskoj za nošenje kupljenih namirnica koristi jednokratne plastične vrećice iz trgovine. Stoga, bilo koja alternativa jednokratnoj plastici danas je apsolutni #musthave, što naglašava i krovni slogan inicijative „Ako si u modi, održivost te vodi“. Moda diktira trendove, a svatko od nas svjesnim odabirom i promjenom svakodnevnih navika može pomoći da održivost postane naš najvažniji trend, kojim stvaramo pozitivnu promjenu u svijetu u kojem živimo.
“Nemojte biti dio ove šokantne statistike. Plastika je koristan materijal, no kao i sa svim drugim resursima, trebamo ju upotrebljavati odgovorno i racionalno. Najmanje što možete napraviti je da sa sobom prilikom odlaska u kupnju ponesete svoju vrećicu”, poručuju iz Fonda.
JESTE LI ZNALI….
-
U morima diljem planeta svaki dan završi 14 milijuna tona plastičnog otpada – ta je težina ekvivalent 70 tisuća plavetnih kitova!
-
80 % morskog otpada potječe s kopna, a više od polovice su plastični predmeti za jednokratnu upotrebu.
-
Zbog toga će u morima uskoro biti više plastike nego ribe.
-
Za razgradnju jedne plastične vrećice potrebno je više od 100 godina, a i tad u okolišu ostaje mikroplastika, koja putem hranidbenih lanaca, završava i na našem tanjuru.
-
Svaki tjedan probavimo 5 grama plastike.