Mostov saborski zastupnik Miro Bulj iz zadarske je luke Gaženice zatražio da se u Saboru u četvrtak organizira tematska sjednica Odbora za pomorstvo, promet i infrastrukturu s temom dodjele koncesije na putnički terminal u toj luci, najavivši da će, ne poduzme li resorni ministar Oleg Butković ništa po pitanju te sporne koncesije, tražiti njegovu ostavku.
"Gaženica je strateški interes Hrvatske, a oni koji su dvaput bojali tunele na autocesti pogodovali su turskoj tvrtki da dobije ovakvu luku nizašto. Šutnja ministra Butkovića potvrđuje kako je riječ o još jednoj tužnoj hrvatskoj priči u kojoj su Zadrani uskraćeni za informacije o Gaženici, koja je najvažnija luka u Dalmaciji", poručio je Bulj u ponedjeljak s konferencije za novinare.
Najavio je kako će na tematsku sjednicu saborskog odbora, uz ministra Butkovića, pozvati i predsjednika te članove Upravnog vijeća Lučke uprave Zadar.
Inače, Bulj je na prošlotjednoj sjednici Sabora upozorio da se luka Gaženica, u koju je država uložila 200 milijuna eura, sada daje turskoj kompaniji u koncesiju na 20 godina, i to za samo nešto više od 32 milijuna kuna.
Što će se promijeniti uvođenjem eura i hoće li sve poskupjeti:
Marko Pupić Bakrač iz Akcije mladih i Rudolf Dvorski iz stranke Modes kazali su u ponedjeljak kako je dodjeljivanje koncesije po ovako nepovoljnim uvjetima nadstranačko pitanje, jer se radi o novom obliku privatizacije protiv interesa građana.
Marjana Šešelja Botić iz Akcije mladih apelirala je na DORH da "preuzme priču" od zadarskog Općinskog državnog odvjetništva jer su, istaknula je, u ovom slučaju ugroženi interesi Republike Hrvatske.
"Ne bi me čudilo da se na Uskrs potpiše ugovor o koncesiji za Gaženicu, jer u subotu ističe rok za žalbu", rekla je Šešelja Botić.
Naime, Upravno vijeće Lučke uprave Zadar je 16. ožujka donijelo odluku o dodjeli koncesije na 20 godina jedinom ponuditelju, tvrtki Zadar International Port Operations (ZIPO) koja je potkraj prošle godine osnovana u Zagrebu. Iza te tvrtke stoji Global Ports Holding, međunarodni konzorcij kojemu su vlasnici u Turskoj, a jedan od manjih suvlasnika je Europska banka za obnovu i razvoj.
Zadar International Port Operations dobit će koncesiju za zgradu putničkog terminala, morski akvatorij te parkiralište. Ponudili su 1,6 milijuna kuna za stalni iznos godišnje naknade koncesije, plus varijabilni dio zarade u iznosu od 2, odnosno 6 posto.
Naj obrazovaniji mobstovac, jedini:))