Generacija Z

Ne mogu bez mobitela, YouTubea i FB-a

Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
1/2
19.10.2017.
u 11:17

Prvo hrvatsko istraživanje pokazalo da generacija Z ne gleda televiziju, ali ne može bez društvenih mreža, mobitela, Coca-Cole i Adidasa

Gotovo svi pripadnici generacije Z (97%) prate neku utjecajnu osobu, tzv. influencera, a 59% ispitanika kupuje proizvode i usluge koje ta osoba preporučuje.

Omiljena hrana im je iz McDonald’sa, piće Coca-Cola, a brend Adidas izdvajaju kao najomiljeniji u kategorijama obuće i odjeće, bez kojega, kako tvrde, ne mogu ni živjeti, pokazalo je prvo istraživanje Dialog komunikacija i JoomBoosa o medijskim navikama i stavovima hrvatske generacije Z – ljudi rođenih u drugoj polovici 90-ih i početkom 2000-ih koji, ističe se, i ne pamte svijet prije interneta i mobitela, ne gledaju televiziju, a najnovije trendove prate na stranicama svojih najdražih influencera.

Istraživanje, u kojem je sudjelovalo 1667 pripadnika generacije Z iz cijele Hrvatske, pokazalo je da 87% njih svakodnevno koristi društvene mreže, a njih 92% smatra Instagram “naj cool” društvenom mrežom. YouTube prati čak 94% ispitanika, od kojih četvrtina gotovo cijeli dan. Mobitel najčešće koristi 87% ispitanika, a većinom ga koriste za gledanje YouTubea (45%). Za komunikaciju s prijateljima koriste Facebook Messenger, Instagram i WhatsApp.

Komentara 3

TH
than
11:33 19.10.2017.

Asocijalna generacija. Ako i sjednu za stol, svi izvuku mobitele i udri brigu na veselje... Mada ima takvih i kod pripadnika prethodne generacije.

Avatar jest
jest
11:56 19.10.2017.

Svaka je generacija imala i ima nešto sasvim specifično, nerazumno je i smiješno postavljati stvari na način "ove današnje generacije su daleko lošije od naše generacije" - nisu, drugačije su a drugačije su i naše generacije od generacija naših roditelja, njihove generacije su drugačije od generacija njihovih roditelja itd. To se naziva generacijskim jazom i sam po sebi je posve nepotreban. Ipak svaka je generacija do sada imala i pozitivne i negativne trendove, koji su manje ili više negativno utjecale na društvo i svijet. Tolika navezanost za tehnologije jest veliki problem generacija druge polovice 90-ih pa tako sve stručne službe već u školama uočavaju zaista teške probleme na području artikuliranja osjećaja, međusobnoj komunikaciji odnosno ne razvijaju se osnovne društvene vještine pojedinca. Svi ti trendovi prijete nastavku i povećanju rasta trenda samaštva koji se iz generacije u generaciju sve više povećava, tu su i brojne disfunkcionalnosti unutar međuljudskih odnosa i posebno unutar novih obitelji. Sve to nije počelo sa z-generacijom, već svoje početke ima u sredini 60-ih sa nezaustavljenim rastom do današnjih generacija. Zbog svega toga zapadni je svijet u svojevrsnom propadanju, sve je manji natalitet, sve veći broj razvoda, sve više socijalnih devijacija, u porastu je cijeli set psihičkih i drugih oboljenja vezanih uz stres ali i nestanakj tradicionalne obitelji. Zapad se mora trgnuti jer proizveo je i proizvodi generacije sa sve većim problemima.

ZN
znam
13:32 19.10.2017.

Generacija Z ne samo da je asocijalna nego ce imati skraceni zivotni vijek zbog djelovanja EMF-a na njihov organizam koji je trenutno oznacen kao potencijalno kancerogen od svjetske zdrastvene organizacije. “The greatest polluting element in the earth’s environment is thee proliferation of electromagnetic fields.” EMF pioneer and Nobel prize nominee Dr. Robert Becker

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije