Mega ugovor s tehnološkim gigantom

Google AFP-u ipak mora platiti za prenošenje vijesti

FILE PHOTO: The brand logo of Alphabet Inc's Google is seen outside its office in Beijing
Thomas Peter/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL
19.11.2021.
u 06:47

Ovaj je ugovor priznanje vrijednosti informacije, rekao je Fabrice Fries, direktor AFP-a nakon potpisivanja ugovora s Googleom

Google će agenciji AFP plaćati za sadržaj u sklopu šireg partnerstva koje označava početak petogodišnje suradnje, ali i jedan od najvećih licencnih ugovora s ovim tehnološkim gigantom. Novinski i drugi izdavači koji se bave informiranjem gube prihode od oglasa koji odlaze platformama poput Googlea i Facebooka koje te vijesti koriste za agregaciju sadržaja. Godinama već traje bitka s globalnim tehnološkim gigantima koji u sadržaj ne ulažu ništa, a na njemu zarađuju omogućujući korisniku da ga putem svojih platformi koristi i dijeli besplatno.

Sličan je dogovor postignut nedavno u Australiji nakon također dugih pregovora, lobiranja i javnog pritiska prije svega na Facebook pa je i tamo sklopljen cijeli niz licencnih ugovora s izdavačima vrijednih milijunske iznose. Ovaj novi dogovor s Agence France-Presse primjena je francuskih zakona o autorskom pravu prema kojima velike tehnološke kompanije moraju sklopiti ugovore s izdavačima koji od njih zahtijevaju novčanu naknadu za licenciranje. Google je odlučio ne objaviti uvjete ugovora, no potvrđeno je da će on trajati pet godina. U zajedničkom priopćenju dvije su kompanije najavila i suradnju na zajedničkim projektima poput provjere činjenica u tekstovima koji se dijele na Googleovoj platformi.

– Ovaj je ugovor priznanje vrijednosti informacije – rekao je Fabrice Fries, direktor AFP-a. U veljači ove godine Google je pristao platiti nadoknadu od 76 milijuna dolara tijekom tri godine grupi od 121 francuskog izdavača među kojima su i neki od najvećih. Međutim, tim ugovorom nisu bili zadovoljni svi te slične ugovore nije potpisao niz drugih izdavača uključujući i AFP koji je Google prijavio francuskoj agenciji za tržišno natjecanje koja je onda Google i kaznila s 500 milijuna dolara što je bila najveća kazna koju je taj regulator izrekao u svojoj povijesti. Google se žalio i nastavio pregovarati, da bi sada konačno i postigao dogovor s AFP-om. Sada je, međutim, Sébastien Missoffe, izvršni direktor Googlea za Francusku, rekao da je dogovor s AFP-om pokazao da je ova tehnološka kompanija “voljna pronaći zajedničke točke s izdavačima”.

Također, AFP-ov sadržaj ne ulazi u News Showcase, značajku koju je Google predstavio lani, a u kojoj se nalazi sadržaj više od tisuću izdavača koji su se dogovorili za licenciranje sadržaja uz nadoknadu. Sličan je ugovor s nizom izdavača, uključujući i utjecajni Le Figaro, potpisao Facebook. Reuters je potpisao ugovor za News Showcase u siječnju, a News Corp Ruperta Murdocha isto je učinio mjesec dana kasnije.

Hrvatska je naručila lijek protiv korone, jedna bočica stoji 15.500 kuna

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije