– Čelništvo grada Varaždina u pregovorima je s T7 grupom Davora Patafte, kako bismo što prije regulirali cjelokupan odnos grada i te tvrtke – kazao je danas novinarima gradonačelnik Goran Habuš. Sporni ugovori o kojima se pregovara su ugovori o zbrinjavanju otpada u Brezju, poticanoj stanogradnji na lokaciji Vilka Novaka II i Banfica I i II te ulaganju u razvoj aerodroma.
– Na prvom razgovoru T7 grupa dala je do znanja da ne odstupa od stavki u ugovoru, bez obzira što su ti ugovori pod istragom. Stoga smo im poslali naše prijedloge i čekamo odgovor – kazao je Habuš. Grad T7 grupi tako predlaže raskid ugovora o suradnji na projektima POS-a na Banfici I i II, koji bi gradski proračun idućih godina opteretili sa 4,2 milijuna eura. Predlaže i raskid ugovora o ulaganju u razvoj varaždinskog aerodroma i to tako da tvrtka Varaždin Airport ostane u gradskom vlasništvu, a aerodrom u posjedu Grada. Gradski čelnici žele i da se utvrde obveze grada i Javne ustanove Gradski stanovi po osnovu kupnje nekretnina za program POS-a na lokaciji Vilka Novaka II te da se pronađe najprihvatljivije rješenje za grad i građane. Vrijednost potencijalnih obveza grada prema dosadašnjem ugovoru bila bi 5,4 milijuna kuna. Traže i da se odustane od ugovora o interventnom zbrinjavanju smeća u Brezju.
– Ni tri godine nakon potpisivanja ugovori nisu dali očekivane rezultate, a nije izvjesno bi li i u kojem roku mogli biti realizirani. O početnih 50.000 tona, količina baliranog otpada narasla je na 100.000 tona, a ekonomska računica pokazuje da je taj projekt nemoguće realizirati, a da se ne nanese golema financijska šteta građanima i gradu. Ukupno financijsko opterećenje, koje bi najvećim dijelom trebali snositi građani i grad, iznosi oko 20 milijuna eura – rekao je Habuš.
Njegova zamjenica Natalija Martinčević kazala je da, otkad su prije mjesec dana preuzeli vlast, "svakim danom ispadaju kosturi iz ormara, i to višemilijunski".
– Svaki dan nailazimo na nove probleme i nove obveze, koje nisu bile navedene u izvješću o primopredaji vlasti. Tako smo zatekli spor između Novogradnje i grada, koji traje od 2007. godine, a težak je 1,4 milijuna kuna. Nadam se da ćemo na temelju nekih novih dokaza uspjeti smanjiti tužbeni zahtjev. Tu su i dva vatrogasna vozila nabavljena 2009. i 2010. godine, za koje je grad trebao dati oko 1,7 milijuna kuna, no do danas nisu plaćena – kazala je N. Martinčević.
Drugi zamjenik Vjeran Radelić osvrnuo se na financijsko stanje rekavši da su obveze grada 52,5 milijuna kuna, a potraživanja 52,2 milijuna kuna. Većina potraživanja odnosi se na komunalne naknade i doprinose te zakup poslovnih prostora.
– Sad smo s nekim dužnicima dogovorili otplatu na rate, no treba razmišljati o tome da se komunalni doprinos smanji jer ima problema s naplatom – kazao je Habuš. Ponovio je i da će, što se tiče pročelnika u gradu, biti promjena, no to u ovom trenutku nije prioritet.
Dečki, ne opravdavajte se, obečavali ste ljudima raditi. Umjesto da ste se primili posla i počeli rješavati probleme, samo kukate kaj nalazite. K vragu, pak bili ste u gradskom vijeću, svi odreda i imali ste uvid u sve to kaj sad iz dana u dan pričate. Kostur u ormaru je vaš šef, Gazić Kradimir i primite se posla, budite trijezni i radišni. Vrijeme vam curi....