Splitska policija je za niz kaznenih djela osumnjičila Dragana Šegvića,
vlasnika propale tvrtke Euroyacht, dobro poznate svim zaljubljenicima u
nautiku po vrsnim motornim jahtama serije Marco Polo, koje su se dobro
(s)našle i na iznimno zahtjevnim tržištima zapadne Europe i Bliskog
istoka.
Šegvića sumnjiče da je još 2004. godine oštetio Hypo Leasing ostavši im dužan za namjenski zajam nekih 1,3 milijuna kuna!
Naime, zajam od 1,6 milijuna kuna dignuo je za kupnju jedrilice
“jeanneau sun odyssey”. Jedrilicu, međutim, nikada nije ni uzeo, a
novac je transferirao na svoj račun u inozemstvo, radi poslovnih i
osobnih potreba, utvrdila je kriminalističkom obradom splitska policija.
Kao osiguranje naplate Šegvić je Hypo Leasingu izdao bjanko-zadužnicu
premda je znao da mu je tvrtka pred stečajem i da se vjerovnik neće
moći naplatiti.
Osim za prijevaru u gospodarskom poslovanju, Šegvića su prijavili i za
zloporabu stečaja te krivotvorenje službene isprave. Pokušali smo doći
do njega, čuti što ima reći, no bez uspjeha.
Spor s projektantom
Šegvić se u problemima našao prije koju godinu.
Ambiciozne planove o gradnji jahti u Dugopolju zamijenio je neugodan sudski spor s projektantom Srđanom Đakovićem.
Sporili su se oko autorskih prava za cijelu seriju brodova Marco Polo,
uključujući i ponos flote, najveću 16-icu. Šegvić je bio uvjeren da
nema krađe autorstva jer je Đaković nacrtao tek osnovne linije broda,
koje je potom trebalo značajno preprojektirati.
Đaković je, pak, s druge strane tvrdio da je Šegvić prijevarom došao do
fileova rebara 16-ice pomoću kojih radi modele trupa i palube.
Mnogi iz branše uvjereni su da se Šegvić nekako trebao nagoditi i
nastaviti s poslom, koji mu je zaista dobro išao. Kupaca je bilo,
potražnja nije bila problem.
Za Šegvićeve jahte interesirali su se bogati šeici, industrijalci, bankari...
Imao je i dobru prođu na domaćem tržištu. Jednog Marca Pola za sebe je
tako prije koju godinu nabavio i poznati splitski poduzetnik Hrvoje
Marušić, vlasnik Dental centra Marušić i nezavisni gradski vijećnik.
Iznimno ukusno uređene jahte imale su svoj poseban mediteranski šarm,
koji su očito jednako cijenili domaći nautičari, ali i oni s udaljenih
paralela.
Nezdrava atmosfera
Zapelo je i s gradnjom pogona u Dugopolju. I tu je policija imala
posla. Zaključili su da je bilo nekoliko slučajeva gdje je roba uzeta,
no ne i plaćena.
Šegvić je htio napraviti svjetski brand, no u svom ambicioznom pothvatu nije uspio.
Dobri poznavatelji ne čude se takvu raspletu jer u nas, kažu, vlada
krajnje nezdrava atmosfera. Ni približno poticajna i kreativna.
Šteta. I za Šegvića i za brodove, koji su bili uistinu svjetska klasa.
NEVOLJE Dragan Šegvić na udaru zakona zbog prijevare u gospodarskom poslovanju