STIGLO OBJAŠNJENJE

Proširio se video o naplati cestarina na manjim dionicama: Pitali smo HAC ima li istine u tome

Šibenik: Od 01. srpnja poskupljuje cestarina na autocesti
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
1/3
11.11.2024.
u 14:52

Podsjetimo, tzv. "free flow" sustav koji uvodi HAC startati bi trebao za dvije godine, odnosno nakon ljeta 2026.

Naplaćivat će se cestarina na dionici od Zagreba do Zaprešića, do Samobora, do Rugvice, odnosno Ikee, na staroj magistrali do Zaboka, a onda i na ostalim manjim dionicama autocesta po Hrvatskoj na kojima dosad nije bilo naplate. Video na YouTubeu koji je stigao s kanala "Na hrvatskim cestama" proširio se preko vikenda društvenim mrežama, ali i forumima na kojima svi raspravljaju kako su Hrvatske autoceste (HAC), ublaženim rječnikom, svakako ljude trebale upozoriti da će početi naplaćivati nove dionice autoputa. Jesu li točni navodi u videu koji je, u trenutku pisanja ovog teksta, pogledan gotovo 50 tisuća puta i čiji si je autor zaista dao truda te buduće naplatne portale, koji se inače navode tek zemljopisnim širinama i visinama, smjestio na kartu ne bi li što zornije prikazao gdje će točno kamere "skenirati" vozila koja prolaze, pitali smo HAC.

– U novom sustavu naplate cestarine predviđa se postavljanje portala na svim autocestama koje su sada u sustavu naplate, s time da portali, koji će se postavljati u zoni čvorova, nemaju samo naplatnu funkciju, nego su i u funkciji kontrole te brojanja prometa. Cestarina se neće naplaćivati na dionicama na kojima se ne naplaćuje i sada. Video na YouTubeu nije službeni dokument HAC niti ga je HAC izradio – da ne planiraju naplaćivati prolazak prometnicama koje su dosad bile besplatne, kažu nam u HAC-u.

Podsjetimo, tzv. "free flow" sustav koji uvodi HAC startati bi trebao za dvije godine, odnosno nakon ljeta 2026. Ugovor za implementiranje novog načina naplate cestarine, vrijedan nešto manje od 80 milijuna eura, potpisan je s tvrtkama SkyToll iz Slovačke i TollNet iz Češke, a sami radovi na terenu započeti bi trebali najkasnije u veljači sljedeće godine. Podrazumijevat će oni infrastrukturu na koju će se postavljati kamere i laseri za detekciju registarskih oznaka i ENC uređaja.

VEZANI ČLANCI:

Što se naplate tiče, cestarina će se moći "iskeširati" na dva načina; kupnjom ENC-a ili registracijom bankovne kartice s koje će se vozaču moći skinuti iznos za cestarinu. Prva opcija bit će obvezna za teretna vozila, a svi ENC uređaji bit će odsad povezani s registarskom oznakom jednog automobila te će u svakom trenutku morati biti istaknuti na prednjem vjetrobranskom staklu. Druga opcija, ova s bankovnom karticom funkcionirat će na način da će se podaci s kartice dati na predviđenoj web stranici koja će se tek otvoriti, a za one koji nisu vični internetu, registrirat će se moći u prodajnim uredima HAC-a, Bine i AZM-a, kod nekog od prodajnih partnera (benzinske postaje, stanice za tehnički pregled...) ili na samim autocestama na kojima će se, neposredno prije ulaska na njih, nalaziti "namjenska staza za brzu registraciju". Ili, drugim riječima, vozilo će ući u registracijsku stazu, kratko se zaustaviti kako bi sustav automatski prepoznao registracijsku oznaku vozila i kako bi korisnik sam unio podatke o bankovnoj kartici.

>>FOTO Oštar zaokret: S novom izvedbom Vitare Suzuki kreće u potpuno nove vode>>

Šibenik: Od 01. srpnja poskupljuje cestarina na autocesti
1/12
Ključne riječi

Komentara 10

LJ
ljudemisi
15:27 11.11.2024.

Drugarica još nije naučila hrvatski pa trabunja o 'autoputu'. Svako korištenja autocesta treba naplaćivati gdje postoje alternativni pravci drugim cestama, sve je to platio hrvatski narod i svi moramo biti ravnopravni.

BS
Blue_shirt
16:27 11.11.2024.

Jedno jednistavno pitanje za genijakce u HAC? Gdje u ustavu bilo RH ili EU piše da svaki građanin mora imati bankovnu karticu ??? Naime sustav jedini od svih susjednih ne predviđa naplatu gotovinom ??? Italija, Slovenija, Mađarska, Austrija krpz sve zemlje mozete proći bez kreditne kartice, jedino RH će postaviti to kao uvjet voznjim automobilom

ID
idujas
15:27 11.11.2024.

Hoće li nas SkyToll iz Slovačke i TollNet iz Češke nakon implementacije sustava ucjenjivati održavanjem sustava kao danas Ericsson za CEZIH? Kako smo se osigurali za taj slučaj? Hoće li se naši veliki stručnjaci čuditi što se na natječaj za održavanje sustava uvijek javljaju samo SkyToll i TollNet?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije