Više od stotinu predstavnika tvrtki s područja distribucije u HoReCa kanalu kao i predstavnici proizvođača i ugostitelja okupilo se u Opatiji na godišnjoj konferenciji HoReCa Grupe, najznačajnijeg udruženja hrvatskih distributera pića, opreme i drugih proizvoda u tom sektoru.
U dvjema panel diskusijama raspravljalo se o ključnim kretanjima i izazovima distribucije na tržištu te trendovima u industriji piva u nas. Istaknuto da na pivo otpada do 40% prodaje svih pića što je Hrvate svrstalo u Top 10 potrošača piva u Europi.
Govoreći o razvoju tržišta bezalkolnih pića u nas i potrebama distributera sudionici panela, glavni direktor strateškog distribucijskog područja HORECA Atlantic Grupe Dario Šalić, izvršni potpredsjednik za poslovnu grupu hrana Agrokora Miroslav Galić te Dijana Pavković iz zagrebačkog Gastro Globusa i Ruža Tomić Fontana, direktorica odjela za komercijalne poslove Coca-Cola HBC Hrvatska, složili su se da je Hrvatska zbog svog položaja i nenaseljenosti pojedinih područja zahtjevna za distribuciju, a glavno je obilježje distribucije sezonalnost.
Najveća je potrošnja pića, i bezalkoholnih i piva, u vrijeme turističke sezone što je, rekla je Tomić-Fontana, i blagoslov i problem , no ne može se reći, da je poslovanje izvan sezone čisti trošak jer pripreme za sezonu počinju rano kako bi se odradila kvalitetno. U narednim godinama očekuje se velika konsolidacija i globalizacija tržišta, a najveći utjecaj na razvoj tržišta imat će i dalje ekonomski faktor.
– Kako bi svi u lancu, od proizvođača preko distributera do potrošača bili zadovoljni potrebno je stvarati i poticati dodanu vrijednost i na taj način povećati prodaju, a ne se orijentirati na samu cijenu – zaključio je D. Šalić.
Tržište piva u Hrvatskoj ima oko tri milijuna hektolitara te je ocijenjeno vrlo dinamičnim, s obiljem noviteta koji se vide u plasmanu novih proizvoda poput Radlera i Cider pića te Kraft piva kojima su osvajaju novi potrošači.
– Mogućnosti za razvoj tržišta su velike, ima prostora da svi subjekti u lancu pronađu interes – kazao je Igor Jukić, direktor HoReCa grupe.
>>Oktoberfest, praznik za pivopije u Bavarskoj
>>Hrvati su prave pivopije... Doznajte u čemu je 'tajna' veza
Pivo ja alkoholno piće koje malo pomalo stvara od korisnika a l k o h o l i č a r e tj-ovisnike o alkoholu..sva druga propaganda je perfidni zloćin prema mladima !!!