Čak osam domaćih brendova – Dukat, Franck, Konzum, Ina, Croatia osiguranje, Generalturist, Kraš i Cedevita – šesti su put zaredom među pobjednicima istraživanja povjerenja potrošača u robne marke Trusted Brands Hrvatska, koji u nas od 2007. organizira časopis Reader’s Digest uz podršku Hrvatske gospodarske komore.
Nivea svuda pobjednik
U kategoriji 35 proizvoda i usluga, nagradu su među 18 domaćih robnih marki kojima najviše vjerujemo dobili i Kutjevo, Zvijezda maslinovo ulje, Jana voda, 24sata, Pliva sredstva protiv prehlade te Belupov Neofen u kategoriji sredstava za ublažavanje bolova..., dok nam od 13 stranih brendova, dobitnika Trusted Brandsa 2012., šestu godinu zaredom povjerenje ulijevaju Nivea, Opel, Hewlett Packard, Nokia, T-com, Sony, American Express, Ariel i Lesnina. Usporedo s hrvatskim, gdje je tijekom rujna i listopada 2011. obuhvaćeno nasumično odabranih 8700 pretplatnika, istraživanje je u suradnji s britanskom agencijom Wyman Dillon provedeno i na 27.469 ispitanika u još 15 europskih zemalja. Nivea je tako u kategoriji kozmetike za njegu pobjednica u svih 16 zemalja, a u više od 10 njih Nokia mobilni telefoni, Visa kreditna kartica i Canon u kategoriji kamera i fotoaparata. Iako je primarni fokus istraživanja identificiranje brendova, ponovno se mjerila i razina povjerenja prema raznim institucijama i zanimanjima, koje u vrijeme krize i recesije sve više opada, s dodatnim fokusom na stavove građana prema EU te na odnos brendova prema okolišu u 2011.
Političare nitko ne voli
U svih 15 europskih zemalja povjerenje u institucije je nisko i samo su dvije od njih dosegnule više od 50% glasova potrošača – brak (66%) i televizija i radio (51%). U RH je povjerenje u instituciju braka (74%), televiziju i radio (56%). Hrvati najmanje vjeruju Vladi (82% ispitanika ne vjeruje) i pravnom sustavu (70%). Povjerenje u EU u svim zemljama koje su sudjelovale u istraživanju je nisko (38%), a unatoč naporima većine velikih europskih brandova da promoviraju odgovoran imidž prema okolišu, čak 75% Europljana sumnja u takve tvrdnje. Kada je riječ o zanimanjima u Europi potrošači najviše vjeruju vatrogascima (93%), a hrvatski građani 86%. U Europi, kao i u Hrvatskoj, najmanje se vjeruje političarima (88%). U Hrvatskoj 80% ispitanika ne vjeruje ni prodavačima putovanja, a 73% njih ni sindikalnim vođama.
Možda bi bilo zgodno spomenuti da je od izlistanih brendova Generalturist propao a Canon (Kodak) je bankrotirao. Povjerenje na krivom mjestu.