navike ljudi

Hrvati najviše vjeruju u brak i vatrogasce, najmanje političarima

sabor, zoran milanović (1)
Foto: Boris Ščitar/PIXSELL
1/4
08.03.2012.
u 18:45

Brendovi od povjerenja: Vjerujemo Zvijezdi, Konzumu, 24 sata, Ini, Dukatu, Nivei...

Čak osam domaćih brendova – Dukat, Franck, Konzum, Ina, Croatia osiguranje, Generalturist, Kraš i Cedevita – šesti su put zaredom među pobjednicima istraživanja povjerenja potrošača u robne marke Trusted Brands Hrvatska, koji u nas od 2007. organizira časopis Reader’s Digest uz podršku Hrvatske gospodarske komore.

Nivea svuda pobjednik

U kategoriji 35 proizvoda i usluga, nagradu su među 18 domaćih robnih marki kojima najviše vjerujemo dobili i Kutjevo, Zvijezda maslinovo ulje, Jana voda, 24sata, Pliva sredstva protiv prehlade te Belupov Neofen u kategoriji sredstava za ublažavanje bolova..., dok nam od 13 stranih brendova, dobitnika Trusted Brandsa 2012., šestu godinu zaredom povjerenje ulijevaju Nivea, Opel, Hewlett Packard, Nokia, T-com, Sony, American Express, Ariel i Lesnina. Usporedo s hrvatskim, gdje je tijekom rujna i listopada 2011. obuhvaćeno nasumično odabranih 8700 pretplatnika, istraživanje je u suradnji s britanskom agencijom Wyman Dillon provedeno i na 27.469 ispitanika u još 15 europskih zemalja. Nivea je tako u kategoriji kozmetike za njegu pobjednica u svih 16 zemalja, a u više od 10 njih Nokia mobilni telefoni, Visa kreditna kartica i Canon u kategoriji kamera i fotoaparata. Iako je primarni fokus istraživanja identificiranje brendova, ponovno se mjerila i razina povjerenja prema raznim institucijama i zanimanjima, koje u vrijeme krize i recesije sve više opada, s dodatnim fokusom na stavove građana prema EU te na odnos brendova prema okolišu u 2011.

Političare nitko ne voli

U svih 15 europskih zemalja povjerenje u institucije je nisko i samo su dvije od njih dosegnule više od 50% glasova potrošača – brak (66%) i televizija i radio (51%). U RH je povjerenje u instituciju braka (74%), televiziju i radio (56%). Hrvati najmanje vjeruju Vladi (82% ispitanika ne vjeruje) i pravnom sustavu (70%). Povjerenje u EU u svim zemljama koje su sudjelovale u istraživanju je nisko (38%), a unatoč naporima većine velikih europskih brandova da promoviraju odgovoran imidž prema okolišu, čak 75% Europljana sumnja u takve tvrdnje. Kada je riječ o zanimanjima u Europi potrošači najviše vjeruju vatrogascima (93%), a hrvatski građani 86%. U Europi, kao i u Hrvatskoj, najmanje se vjeruje političarima (88%). U Hrvatskoj 80% ispitanika ne vjeruje ni prodavačima putovanja, a 73% njih ni sindikalnim vođama.

Komentara 21

Avatar Khuen-Héderváry
Khuen-Héderváry
18:59 08.03.2012.

Možda bi bilo zgodno spomenuti da je od izlistanih brendova Generalturist propao a Canon (Kodak) je bankrotirao. Povjerenje na krivom mjestu.

TO
Toni50
19:32 08.03.2012.

Hrvati najviše vjeruju u brak i vatrogasce, najmanje političarima; dokaz da nisu budale ali im to ništa ne pomaže mi i dalje rdimo svoje a to je guljenje do ispod kože samo da zadovoljimo ne znam šta ali sada misli drgi Brisel za nas balkančerose.

LU
lutomirski
20:07 08.03.2012.

Povjerenje, to ne postoji, samo kontrola i znanost necega, povjerenje mogu imati samo od majke ako nema Alzheimer...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije