Istraživanje DZS-a

Hrvati online kupuju i aute, a surfa 40 posto umirovljenika

Foto: Davor Javorović/PIXSELL
1/3
08.12.2021.
u 08:17

Tek na šestom mjestu omiljenih internetskih aktivnosti su društvene mreže, a slijedi ih traženje informacija o zdravlju

Svako osmo kućanstvo nema internet jer za njim “nema potrebu”, a najčešće ga koristi dobna skupina između 16 i 34, uglavnom za slanje poruka, ali i za šoping, primjerice, torbice ili automobila. Dok oni koji kupuju, prosječno najčešće potroše između 750 i dvije tisuće kuna. Rezultati su ovo istraživanja Državnog zavoda za statistiku o primjeni informacijskih i komunikacijskih tehnologija u Hrvata, a osim već spomenutog, utvrđeno je i da su se u ovoj godini weba posebno dohvatili umirovljenici.

Korisnici interneta u Hrvatskoj uglavnom su mlađi ljudi, kao što smo već i rekli, ali deset posto više “surfanja” u odnosu na lani ostvarila je skupina ljudi u dobi od 65 do 74 godine. Gotovo 40 posto penzionera spojeno je sad na mrežu, na kojoj Hrvati, osim slanja poruka preko WhatsAppa, Vibera, Facetimea i Skypea, vole pronaći informacije o proizvodima i uslugama, pročitati najnovije vijesti, ali i slati mailove. Tek na šestom mjestu omiljenih internetskih aktivnosti društvene su mreže, slijedi ih, u skladu sa situacijom u svijetu, traženje informacija o zdravlju, koristi se Hrvatska i e-bankarstvom te e-upravom, ali ne toliko i pretraživanjem oglasnika za posao jer potencijalna zaposlenja na internetu zanimaju manje od 18 posto korisnika unatoč podatku da se oko 85 posto nezaposlenih redovito koristi različitim internetskim pretraživačima.

A gotovo polovica onih koji internet imaju, koriste ga za šoping, baš kao što su to radili i lani, u prvoj godini pandemije. Što kupuje 46 posto na mrežu spojenih Hrvata? Odjeću, obuću, torbe i nakit najviše, pa filmove i glazbu, telekomunikacijske usluge, kozmetičke proizvode, knjige, časopise i novine, elektroniku i kućanske aparate. Hranu, u smislu gotovog obroka koji isporučuje Glovo, Wolt, Bolt Food ili bilo tko drugi s biciklom i golemim ruksakom, naručuje 21 posto ljudi, ulaznice kupuje njih 17 posto, a osam posto Hrvata online je naručilo automobil, bicikl ili motocikl.

Hranu i piće iz trgovina naručuje šest posto ljudi. A rade li to često? Pa i ne baš, pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku, koji otkrivaju da je u ovoj godini 62 posto kupaca šopingiralo između jedan i pet puta, a 72 posto kupaca potrošilo je do dvije tisuće kuna.

VIDEO HALMED: Smrt 33-godišnjaka u ožujku povezana s cjepivom protiv koronavirusa

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije