Domaća proizvodnja

Hrvati pjenušce piju za novu godinu i velika slavlja, a restorani ih rijetko toče na čaše

11.12.2015., Ozalj, Vivodina - Obitelj Vrbanek na celu sa Zdenkom Vrbanekom iz Vivodinskog kraja osim proizvodnjom raznih vrsta vina bavi se se i proizvodnjom pjenusaca. Na trziste ove godine plasiraju pjenusce Sofija i Lucija, a sljedece godine u planu j
Foto: Kristina Štedul Fabac/PIXSELL
21.12.2015.
u 19:03

Vrbanekovi godišnje proizvedu od 2 do 2,5 tisuća boca pjenušca, tvrde da treba mijenjati navike potrošača, ali i ponudu pića na Jadranu

Kao što je blagdanski stol za Božić nezamisliv bez pečene purice, prve sekunde nove godine obično se nazdrave uz čašu pjenušca. Lijepe želje lakše "klize" uz dobru kapljicu koju si većina građana priušti barem za novogodišnju noć.

– Čak 80 posto svoje proizvodnje pjenušca prodamo u prosincu. Pjenušci se tada kupuju i kao poslovni poklon-paketi. No, kada je u pitanju ispijanje pjenušca, nema razloga da ga se ne pije i tijekom cijele godine – kaže Zdenko Vrbanek, vlasnik Vinogradarstva i vinarstva Vrbanek 1881 iz Vivodine pored Ozlja.

Zdenko je jedini proizvođač pjenušca od Plešivice do otoka Krka. Kao peti naraštaj obitelji Vrbanek koja se od 1881. godine bavi proizvodnjom vina, Zdenko je, osim što u ponudi ima graševinu, rajnski rizling, sivi pinot, portugizac, alicante bouschet, prije devet godina obiteljsku tradiciju odlučio obogatiti pjenušcima koje je nazvao po djeci; Sofija, Lucija i Jakov. Sofiji i Luciji treba tri godine fermentacije vina u boci kako bi postale kvalitetan pjenušac i bile za prodaju.

– Godišnje napravimo 2000 do 2500 boca pjenušca. Sofija je roze i pije se više nego bijeli pjenušac odnosno Lucija. Jakov će biti suh, robusni pjenušac, s više kiselina i bez šećera, dakle za muškarce. Promovirat ćemo ga za berbu iduće godine. Pjenušci se u nas vežu uz proslave Nove godine i obiteljske fešte, ali to je desertno vino koje se može piti cijelu godinu. Primjerice, umjesto nekih likera, može se posluživati pjenušac, a to je stvar navike ili ponude. Primjerice, naša Lucija najbolje prija uz deserte, kolače, torte, a rose Sofija uz plodove mora, razne salate – priča nam Vrbanek.

Veća potražna pjenušaca tijekom cijele godine bila bi i ekonomski isplativija proizvođačima, kojih je u Hrvatskoj dvadesetak, i to na području Plešivice, Zagorja, na otoku Krku, u središnjoj Hrvatskoj... Obrt Vrbanek pjenušac prodaje za 80 kuna plus PDV, i to u Karlovačkoj županiji, Gorskom kotaru, Zagrebu... No, konačna cijena pjenušca u restoranima možda i nije dovoljno popularna da bi privukla goste.

– U većini restorana ne može se kupiti pjenušac na čaše, kao, primjerice, u Metliki u Sloveniji, a gosti na Jadranu piju strane pjenušce – kaže Vrbanek.

>>Mjehurići za posebne prigode sjajno ljube i sirovu hranu

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije