ZIMOVANJE I KRIZA

Hrvati se ne odriču skijanja

skiing-txt.jpg
import
22.10.2008.
u 20:23

Skijanje se prodaje i dvadesetak posto bolje nego lani, ali to ne znači da će i toliko više Hrvata ove zime na skijanje. Trenutačni bum prodaje velikim je dijelom posljedica ranije izišlih kataloga svih velikih organizatora putovanja, pa u agencijama procjenjuju da će se ukupan broj skijaša i ove sezone vrtjeti oko lanjskih i uobičajenih 200.000.

Za praznike 100.000
Stotinjak tisuća na snijeg će, tradicionalno, na tjedan dana tijekom školskih praznika, neposredno nakon Nove godine, a ostali će na otvaranja ski-sezone, vikende, jednodnevna skijanja i sl. Neki su Hrvati pak već omirisali prvi snijeg na europskim glečerima.

– Prodajemo doista puno više skijaških aranžmana nego lani u ovo vrijeme, a to je, osim ranije izišlih kataloga, i zato što su naši skijaši naučili da se najbolji aranžmani upravo prvi rasprodaju i ne žele riskirati da ne dobiju baš željeno skijalište i, nerjietko, sasvim određeni apartman ili hotelsku sobu. U svakom slučaju, ne osjeća se nikakva kriza – svjedoči o dobroj prodaji Dea Lastić, glasnogovornica Generalturista.

- Nema krize, na prodaji skijanja se ni najmanje ne osjećaju ekonomske teškoće - potvrđuju i u grupi adriatica. net.

Bude li ove zime puno snijega, nije isključeno da u konačnici na skijališta dođe i nešto više Hrvata nego lani. Kako sada stvari stoje, sigurno je da će naši građani na snijegu ove zime, procjenjuju u Udruzi hrvatskih putničkih agencija, ostaviti 80 do sto milijuna eura.

– Teško je reći precizno, s obzirom na to da su tu i vikendi, i jednodnevni, i tjedni ski-aranžmani, ali vjerujemo da ukupna potrošnja neće biti manja. Skijanje nije jeftin odmor, a za tjedan dana potrebno je po osobi najmanje petstotinjak eura. K tome, sve više naših ljudi uzima skuplje, hotelske aranžmane.

Nekada je 80 posto hrvatskih skijaša odsjedalo u apartmanima, a 20 posto u hotelima. Danas je omjer pola-pola. Većina kupuje tjedne aranžmane za koje, ako su odabrali dobar apartmanski smještaj, četirima osobama treba između 15.000 i 20.000 kuna. Ako je pak riječ o četveročlanoj obitelji koja uzima hotel za sve troškove, uključujući ski-kartu, treba joj između 25.000 i 30.000 kuna – kaže Ivan Pukšar, predsjednik Udruge putničkih agencija.

Najviše Austrija i Italija
Prema poželjnosti, za Hrvate su i uoči ove zimske sezone na prvomu mjestu austrijska i talijanska skijališta, po desetak tisuća njih otputit će se na domaća ili skijališta BiH te u Francusku, a između 20.000 i 25.000 u Sloveniju. Nemću su i neka nova skijališta, poput crnogorskog Viline vode, Ta manja su i cjenovno konkurentnija.

Kako bilo, potvrđuje se da je mnogima zimovanje postalo neizostavno kao i ljetovanje. Pogotovu dok je obročnog plaćanja, čemu mnogi pribjegavaju na barem šest mjeseci.


Štednja jedino pri nabavi nove opreme

Jedino u čemu se, svjedoče u više domaćih putničkih agencija, kod hrvatskih skijaša ove sezone možda ogleda oprez pri trošenju novca nabava je nove opreme. Koliko doznaju od svojih klijenata, čavrljajući preko pulta dok ugovaraju i prodaju skijaški aranžman, većina će dokupiti i obnoviti samo najnužnije ili će ono što im je dotrajalo ili nedostaje – iznajmiti. Na taj se način izdatak za skijanje može bitno smanjiti. Za kupnju solidnih skija i vezova, pancerica, odijela..., čijom bi se kvalitetom zadovoljila većina rekreativaca, treba četiri-pet tisuća kuna, što je izdatak ravan sedmodnevnom boravku na snijegu.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije