Skijanje se prodaje i dvadesetak posto bolje nego lani, ali to ne znači
da će i toliko više Hrvata ove zime na skijanje. Trenutačni
bum prodaje velikim je dijelom posljedica ranije izišlih
kataloga svih velikih organizatora putovanja, pa u agencijama
procjenjuju da će se ukupan broj skijaša i ove sezone
vrtjeti oko lanjskih i uobičajenih 200.000.
Za praznike 100.000
Stotinjak tisuća na snijeg će, tradicionalno, na tjedan dana tijekom
školskih praznika, neposredno nakon Nove godine, a ostali će
na otvaranja ski-sezone, vikende, jednodnevna skijanja i sl. Neki su
Hrvati pak već omirisali prvi snijeg na europskim glečerima.
– Prodajemo doista puno više skijaških
aranžmana nego lani u ovo vrijeme, a to je, osim ranije
izišlih kataloga, i zato što su naši
skijaši naučili da se najbolji aranžmani upravo prvi
rasprodaju i ne žele riskirati da ne dobiju baš željeno
skijalište i, nerjietko, sasvim određeni apartman ili
hotelsku sobu. U svakom slučaju, ne osjeća se nikakva kriza –
svjedoči o dobroj prodaji Dea Lastić, glasnogovornica Generalturista.
- Nema krize, na prodaji skijanja se ni najmanje ne osjećaju ekonomske
teškoće - potvrđuju i u grupi adriatica. net.
Bude li ove zime puno snijega, nije isključeno da u konačnici na
skijališta dođe i nešto više Hrvata
nego lani. Kako sada stvari stoje, sigurno je da će naši
građani na snijegu ove zime, procjenjuju u Udruzi hrvatskih putničkih
agencija, ostaviti 80 do sto milijuna eura.
– Teško je reći precizno, s obzirom na to da su tu
i vikendi, i jednodnevni, i tjedni ski-aranžmani, ali vjerujemo da
ukupna potrošnja neće biti manja. Skijanje nije jeftin
odmor, a za tjedan dana potrebno je po osobi najmanje petstotinjak
eura. K tome, sve više naših ljudi uzima skuplje,
hotelske aranžmane.
Nekada je 80 posto hrvatskih skijaša odsjedalo u
apartmanima, a 20 posto u hotelima. Danas je omjer pola-pola. Većina
kupuje tjedne aranžmane za koje, ako su odabrali dobar apartmanski
smještaj, četirima osobama treba između 15.000 i 20.000
kuna. Ako je pak riječ o četveročlanoj obitelji koja uzima hotel za sve
troškove, uključujući ski-kartu, treba joj između 25.000 i
30.000 kuna – kaže Ivan Pukšar, predsjednik Udruge
putničkih agencija.
Najviše
Austrija i Italija
Prema poželjnosti, za Hrvate su i uoči ove zimske sezone na prvomu
mjestu austrijska i talijanska skijališta, po desetak tisuća
njih otputit će se na domaća ili skijališta BiH te u
Francusku, a između 20.000 i 25.000 u Sloveniju. Nemću su i neka nova
skijališta, poput crnogorskog Viline vode, Ta manja su i
cjenovno konkurentnija.
Kako bilo, potvrđuje se da je mnogima zimovanje postalo neizostavno kao
i ljetovanje. Pogotovu dok je obročnog plaćanja, čemu mnogi
pribjegavaju na barem šest mjeseci.
Štednja jedino pri nabavi nove opreme
Jedino u čemu se, svjedoče u više domaćih putničkih agencija, kod hrvatskih skijaša ove sezone možda ogleda oprez pri trošenju novca nabava je nove opreme. Koliko doznaju od svojih klijenata, čavrljajući preko pulta dok ugovaraju i prodaju skijaški aranžman, većina će dokupiti i obnoviti samo najnužnije ili će ono što im je dotrajalo ili nedostaje – iznajmiti. Na taj se način izdatak za skijanje može bitno smanjiti. Za kupnju solidnih skija i vezova, pancerica, odijela..., čijom bi se kvalitetom zadovoljila većina rekreativaca, treba četiri-pet tisuća kuna, što je izdatak ravan sedmodnevnom boravku na snijegu.