opet se zaletio

Nadu podgrijao ministar, ali Hrvatska neće uvesti vinjete na autoceste

Lučko
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
16.08.2015.
u 08:12

Uopće se neće analizirati sustavi naplate, nego uštede koje je moguće postići u postojećem sustavu

Hrvatska neće uvesti vinjete na autoceste (60%)

Mnogi su se ovih dana ponovno ponadali da će se na hrvatske autoceste uvesti vinjete i da će tako nestati kilometarske kolone na naplatnim kućicama s kojima se vozači u Hrvatskoj suočavaju svako ljeto. Nadu im je ovaj put podgrijao resorni ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić koji je na Facebooku objavio da će se analizirati najbolji sustav naplate cestarine i ako to budu vinjete, onda će se one odabrati. Bio je to odgovor Hajdaša Dončića bivšem ministru gospodarstva Goranku Fižuliću koji je od njega zatražio, također preko Facebooka, da uvede vinjete. Ali te naljepnice ipak neće zamijeniti naplatne kućice u Hrvatskoj. Ministar Hajdaš Dončić se opet, po tko zna koji put, zaletio u svojim izjavama bez stvarnog pokrića na koje su se onda i ovaj put mnogi uhvatili te počeli maštati o vožnji autocestama bez zaustavljanja kako bi se platila cestarina.

Iako je ministar ustvrdio da će se napraviti analiza najboljeg sustava naplate cestarine u sklopu restrukturiranja HAC-ONC-a, ipak će se ta analiza svesti samo na moguće uštede u postojećem sustavu naplate. Otegotna okolnost za uvođenje vinjeta je što Hrvatska ima više koncesionara na autocestama, dok Slovenija, primjerice, ili Austrija imaju samo po jednog. Zbog vinjeta bi se stoga morali mijenjati koncesijski ugovori. Nijedna vlada dosad nije se usudila uvesti vinjete pa zašto bi to onda učinila ova koja se inače malo što usudila dosad napraviti.

Uvode se vinjete samo na autocestama ARZ-a i HAC-a, i to samo za osobna vozila (30%)

Hrvatska će uvesti vinjete, ali samo na autocestama kojima sad upravljaju ARZ i HAC, dok će na Istarskom ipsilonu i Autocesti Zagreb – Macelj, kojima upravljaju strani koncesionari, ostati naplatne kućice. Usto, na autocestama ARZ-a i HAC-a mogao bi se primijeniti slovenski model prema kojem vinjete vrijede za osobne automobile, odnosno za I. i II. kategoriju, dok kamioni plaćaju i dalje cestarinu po prijeđenom kilometru. U prilog uvođenju vinjeta ide i to što su u najvećoj oporbenoj stranci skloni tom sustavu naplate, no to bi mogao biti samo mamac za birače i obećanje koje se neće nikad provesti.

Naljepnice umjesto naplatnih kućica na svim autocestama (10%)

Najmanje šanse ima scenarij prema kojem se na svim autocestama u Hrvatskoj i za sva vozila uvode vinjete. Koncesionari bi pritom morali pristati na izmjene koncesijskih ugovora, a sindikati koji su dosta jaki u cestarskim poduzećima morali bi pristali na micanje kućica i otpuštanje blagajnika.

>> Vinjete bi za 10 dana vožnje stajale od 90 do 490 kuna

>> Pet razloga zašto Hrvatska treba uvesti vinjete na autocestama

Komentara 87

Avatar mimica
mimica
08:41 16.08.2015.

Mogusamo reci da jucer za guzvu u maclju nisu krive naplatne kucice nego marva slovenska koja namjerno detaljno pregledava putovnice pa cak i aute .to se radi namjerno da im se nebi slovenija prenatrpala s autima .to je sramotan narod ti alpski srbi

Avatar zajutrak
zajutrak
08:27 16.08.2015.

Taj ministar, s prezimenom bivšeg ženinog muža, toliki je bahati napuhanko i bolje da ne radi nikaj , jer radi samo štetu .

DH
dalibor.hren
08:28 16.08.2015.

Nadam se da će vinjete biti uvedene poslije izbora!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije