Prodavači u trgovini cupkaju u ritmu chill-out glazbe koja dopire iz zvučnika. Ispred hladnjaka sa salamama višemetarski je red, ništa manji od onog pred blagajnom, no nitko ne gunđa. Kupci prodavaču pomažu isprazniti sanduk puterice, a kad kolegica na suhomesnatom odjelu počne žonglirati s tri “zimske”, trgovinom se prolomi pljesak.
Jedan od kupaca oduševljeno vikne: “Kakav vi to super posao imate! I ja bih takav!” Na kraju reklame prodavači pogledaju prema kameri i uglas kažu: “Za sve je kriv Zavod”. Svi su, pisat će na kraju, posao u tvrtki Boso dobili preko Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (HZZ).
Ako mu dosad to još nije palo na pamet, Bosiljko Stanić trebao bi dati snimiti spot poput onog koji je za oko 180.000 kuna naručio Hrvatski zavod za zapošljavanje. Vedar, poletan, kao da ga je Branko Grčić režirao. Čudi samo otkud toliko negativnih reakcija na tu reklamu.
Zapravo, Lana Jurčević, koja glumi u njoj, sve je lijepo objasnila, prozvavši hejtere koji samo kritiziraju, umjesto da se i sami prime pravog posla. Za Hrvate se zna reći da su lijeni i da premalo rade, pa je bilo krajnje vrijeme da Hrvatski zavod za zapošljavanje pokrene kampanju i potakne građane da počnu zarađivati. Na burzi je 220.000 ljudi, u prvih šest mjeseci 30 posto porasle su potrebe za sezoncima, a poslodavci se žale da im nema tko raditi.
U Hrvatskom zavodu za zapošljavanje smireno objašnjavaju da su reklamom željeli pomoći mladim, a koji nisu bili dovoljno informirani o mjerama zapošljavanja. Šteta samo što je Hrvatski zavod za zapošljavanje propustio pokroviteljstvo nad Ultrom u Splitu, no još stigne postaviti banere na Zrću ili ubaciti se među Pokemone. Zahuktavaju se i ljetne turneje, pa kad Jelena Rozga zapjeva “Ti si nadaren k’o niko, školovani prevarant...”, na displeju iza nje može treperiti natpis “Za sve je kriv Zavod!”
Razmaženi mladi, poznato je, ne žele u škole za dimnjačare, stolare, zavarivače... Svi bi nešto studirali, a ministrica rada Nada Šikić lijepo kaže da tako više ne može. Što će dimnjičaru pet godina prava ili tokaru šest semestra menadžmenta u turizmu? Sreća nije u bolje plaćenim poslovima.
Pogledajte razvijeno Međimurje, “malu Švicarsku”, u kojoj su prosječne plaće 4000 kuna, 18 posto ispod državnog prosjeka. Što je sljedeće? Mirovinski zavod angažirat će za reklamu Mladena Grdovića koji je jednom rekao da nema mirovinsko, pa će pjevati dok ne padne na pozornici? “Iako sam podstanar, bolje živim nego ministar”, pjevat će, razdrljene košulje, a iza će sjati “Za sve je kriv Zavod!”
U Hrvatskoj je postalo normalno uljepšavati stvarnost, pogotovo ako se to radi na tuđi račun. Što je slika na televiziji ljepša, to je u stvarnosti gore. Kad su već pokazali da se vole šaliti, HZZ u novoj bi reklami mogao iskoristiti onaj vic o čovjeku koji dolazi na burzu pitati ima li za njega posla.
– Nego što! Plaća 10.000 kuna, dva mjeseca godišnjeg, a radno vrijeme od 9 do 15 sati – nabraja službenik.
– Vi to mene zezate!?
– A tko je prvi počeo?
>> Atraktivna Lana Jurčević u baru pleše sa konobarom