Vodeći na tržištu

Hrvatski Telekom već 25 godina omogućuje korisnicima sve prednosti digitalnog života, uz neupitnu poziciju tržišnog lidera

Hrvatski Telekom
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
1/3
29.07.2024.
u 10:31

Hrvatski Telekom promijenio je način surfanja i gledanja televizije, a svaki put kad se u Hrvatskoj događala povijesna prekretnica u telekomunikacijama oni su je uvodili.

Komunicirati, poslovno ili privatno, potreba je koja u suvremenom društvu jednostavno mora biti zadovoljena, a pravodobna informacija otvara sva vrata. I upravo na tržištu telekomunikacija, gdje je iz dana u dan konkurencija sve jača, uspijevaju samo one tvrtke koje su uvijek pri samom vrhu u inovacijama i pažljivo osluškuju baš svaku potrebu korisnika te na nju trenutno odgovaraju. Hrvatski Telekom, tvrtka koja je utemeljena još 1999. godine, od samih početaka drži poziciju tržišnog lidera u svim segmentima telekomunikacijskog poslovanja, a sve ove godine bila je pionir u pronalaženju novih rješenja. Posrijedi je kompanija koja ne slijedi, nego postavlja trendove.

Ako se pitate tko je u Hrvatskoj prvi uveo digitalnu televiziju, 5G mrežu, tko stoji iza najbržeg optičkog interneta ili koja je tvrtka među prvima poduzela korake za smanjenje tehničkog otpada odgovor je nedvojben: da, bio je to Hrvatski Telekom. No ovo su samo neke od revolucionarnih promjena koje je HT donio u Hrvatsku i tako indirektno utjecao na gospodarski, ali i društveni napredak naše zemlje. Svaki put kad se u Hrvatskoj događala povijesna prekretnica u telekomunikacijama, HT ju je uvodio i stvarao budućnost. Evo kako se razvijala najveća naša telekomunikacijska kompanija unatrag 25 godina.

Najveći privatni investitor u digitalizaciju Hrvatske

Iako generacija Z nije ni svjesna da je do prije 18 godina televizija imala znatno siromašniji koncept, stariji građani Hrvatske s razlogom će reći kako im je MAXtv usluga, kada ju je HT lansirao 2006. godine, zauvijek promijenila pogled na male ekrane. Tada je Hrvatski Telekom bio pokretač uvođenja jedne od prvih digitalnih/IPTV televizija u svijetu. No ova kompanija nastavila je ulagati i istraživati nove tehnologije pa je šest godina kasnije postavila i temelje za najbrži mobilni internet u Hrvatskoj, pustivši u rad 4G mrežu. Osam godina kasnije preskače još jednu letvicu u kvaliteti interneta – prva za svoje korisnike uvodi 5G mrežu.

Foto: Igor Soban/PIXSELL

Prepoznati priliku i kontinuirano investirati u razvoj, poslovna je strategija koja je Hrvatski Telekom postavila na zavidnu poziciju najvećeg investitora u digitalizaciju Hrvatske, što su prepoznali i korisnici, ali i poslovni partneri. Tijekom proteklih deset godina HT je investirao 2,4 milijarde eura, od čega čak 1,3 milijarde eura u posljednjih pet godina, pa nije ni čudo što se može pohvaliti brojnim inovacijama u svijetu telekomunikacija. 

U 2023. godini, unatoč rastu troškova i uvođenju eura, tvrtka je imala rekordna ulaganja, u visini od 361,4 milijuna eura. Čak 135,3 milijuna eura uloženo je u radiofrekvencijski spektar na javnoj dražbi, što je preduvjet za dodatno unaprjeđenje kvalitete mreže i usluga za privatni i javni sektor, s posebnim fokusom na povezivanju sub-urbanih i ruralnih područja.

Zadovoljni korisnici diljem Hrvatske

Zadovoljan korisnik telekomunikacijske mreže treba imati dostupan internet gdje god da se našao u Hrvatskoj, pa čak i na najudaljenijim otocima ili ruralnim područjima s lošijom infrastrukturom. Hrvatski Telekom očito je visoko na ljestvici kad se ocjenjuju usluge hrvatskih teleoperatora jer njihova optička mreža povezuje 132 grada i općine 20 županija, a dostupna je za više od dva milijuna korisnika, od Vukovara do Višnjana, od Sv. Martina na Muri do Dubrovnika.

Hrvatski Telekom još je 2020. prvi započeo s komercijalnim radom 5G mreže, 2021. godine prvi u Hrvatskoj pokrenuo je 5G roaming, a danas se može pohvaliti najvećom 5G mrežom na ovome području kojom pokriva više od dva milijuna korisnika i više od 100 gradova i općinskih središta.  

Mobilna mreža HT-a, koja je po performansama među najboljima u Europi, već pet godina zaredom na glasu je kao najbolja i najbrža u Hrvatskoj, što su unatrag dvije godine potvrdile tri neovisne analize, međunarodni kriteriji Ookla i umlaut, ali i oba istraživanja hrvatskog regulatora HAKOM-a.

Foto: Matija Habljak/Pixsell

Dok se još samo pričalo o zelenoj tranziciji, oni su djelovali

Da Hrvatski Telekom ide ukorak s tvrtkama iz najrazvijenijih europskih zemalja dokazuje činjenica da od 2021. godine koriste „zelenu“ električnu energiju te da su prvi u Hrvatskoj potpisali virtualni PPA sporazum kojim se obvezuju da će u sljedećih deset godina imati 50 posto potrošnje električne energije iz obnovljivih izvora. U skladu sa strategijom poslovanja koja ide u smjeru smanjenja potrošnje energije i ugljičnog otiska kompanija je postupno počela gasiti 3G mrežu te prelazi na energetski učinkovitije 4G i 5G tehnologije. Angažiranost i trud u zaštiti okoliša nije ostao neprimijećen, Financial Times uvrstio je 2022. Hrvatski Telekom na listu europskih klimatskih lidera, tvrtki koje su aktivne u rješavanju klimatskih pitanja.    

Budući da digitalizacija i razvoj tehnologije stvaraju vrstu zagađenja elektroničkim otpadom, koji se gomila eksponencijalnom brzinom, Hrvatski je Telekom prošle godine odlučio pokrenuti program Poziv koji ne propuštaš kroz koji potiče svoje korisnike na recikliranje ove vrste otpada. Od pokretanja programa do danas, u prikupljaju elektronskih uređaja i mobitela u svrhu recikliranja, ostvareni su rekordni brojevi. Stoga, možemo reći kako je ova kompanija, djelujući u skladu s održivim praksama, ali i vršeći pozitivan utjecaj na društvo, opravdala nagradu Hrvatski indeks održivosti, čiji je ponosni nositelj već tri godine zaredom.

Hrvatski Telekom pokazao je visok angažman i na planu socijalne inkluzije, s programima edukacije mladih u digitalnom okruženju (Alati za moderno doba, Generacija NOW) te starijih, gdje u domovima za starije osobe u cijeloj Hrvatskoj provode edukacije kako koristiti digitalne usluge i internet. Osim za društvo, Hrvatski Telekom brine i za svoje djelatnike, što dokazuje činjenica da je motiviranost i angažman njihovih zaposlenika među najvišima u Deutsche Telekomu, ali i to da su jedina hrvatska tvrtka koja se 2022. i 2024. godine našla na listi najetičnijih svjetskih kompanija. 

Uspješno poslovanje neke tvrtke mjeri se kvalitetom usluge, razinom zadovoljstva klijenata i zaposlenika te postavljanjem i ostvarivanjem ciljeva održivih praksi u poslovanju, a sve je to Hrvatski Telekom implementirao u svoje strategije i realizirao na hrvatskom tržištu. Od samih početaka, 1999. godine, držao je poziciju tržišnog lidera u svim segmentima telekomunikacijskog poslovanja, a tijekom godina kontinuirano se transformirao kako bi svojim korisnicima uvijek nudio najsuvremenije usluge i rješenja. 

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije