Iz HŽ Infrastrukture danas su se pismeno očitovali o jučerašnjoj nesreći putničkog vlaka između Labina Dalmatinskog i Kaštel Starog.
Iz HŽ-a ističu da su od trenutka kad je stigla vijest o nesreći pokrenute sve aktivnosti predviđene u takvim situacijama:
- O nesreći obaviješteni su svi oni koji su to trebali biti po procedurama propisanim u izvanrednim događajima i koji su potom počeli obavljati predviđene aktivnosti.
- Na mjesto nesreće odmah su došle sve mjerodavne ekipe čiji je dolazak predviđen u takvim situacijama.
- U najkraćem mogućem roku, odnosno nakon što su prikupljene osnovne informacije, o događaju su obaviješteni mediji te su im omogućene izjave i pristup terenu.
- Zbog dojava na broj DUZS 112 da na pruzi od kolodvora Kaštel Stari do mjesta nesreće ima još odronjenog kamenja, procijenjeno je da će prugom prvo proći pomoćni vlak s radnicima koji će provjeriti prugu i otkloniti kamenje. Povod takvoj odluci bila je potreba da se osigura prolaz slobodan i siguran prolazak vlaka i osoblja koje je trebalo krenuti po putnike. Zbog vremenskih neprilika i mogućih odrona bilo je nužno provjeriti prugu i utvrditi da je ona prohodna, kako bi se sa sigurnošću pustio vlak i osoblje po putnike u zaustavljenom vlaku.
- Cijelo vrijeme nadležni su bili u kontaktu s osobljem na terenu (željezničari i vatrogasno osoblje) od kojih su dobili informaciju da nema ozlijeđenih putnika i da je strojnome osoblju potrebna liječnička pomoć zbog lakših ozljeda, što je potom utvrdila i hitna pomoć iz Kaštela.
- Nakon provjere terena i sanacije pruge, u najkraćem mogućem vremenu bili su stvoreni uvjeti za sigurnu vožnju izvanrednog putničkog vlaka do Splita koji je preuzeo putnike iz vlaka 523, a pomoćniku strojovođe pružena je liječnička pomoć.
- Osim predviđenih ekipa, na teren su odmah izišli i regionalni direktor iz Splita Slavko Šerić, a iz Zagreba je na mjesto nesreće oko 23.00 sata stigla i predsjednica Uprave Renata Suša u pratnji direktora Građenja Željka Dabića i direktora Održavanja Damira Ćavara, kako bi se osobno uvjerili u stanje na terenu i koordinirali daljnje aktivnosti.
- Sve mjerodavne ekipe i dalje su na terenu. U tijeku je očevid i čim on bude završen na mjesto nesreće stići će pomoćni vlak s dizalicom i dignuti lokomotivu. Potom će početi sanacija oštećenog dijela pruge.
- Na teren je jutros krenuo i član Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Vuković koji će oko 14.00 sati na mjestu nesreće biti na raspolaganju za izjave novinarima.
Teretni prijevoz je u prekidu od Perkovića do Splita. Putnike lokalnih putničkih vlakova na relaciji Perković - Split prevoze autobusi, kao i putnike daljinskih vlakova između Splita i Gračaca i obrnuto, dok od Gračaca prema Zagrebu i obrnuto voze vlakovi.
nesreće se događaju u cijelom svijetu. teško je kada je u pitanju željeznica, jer tu su štete velike, ljudske žrtve na žalost, uobičajene. međutim, svaki puta kada se desi neka željeznička nesreća, odmah se javlja taj Mrgan. Interesantno, nećete vidjetii niti policajca, niti suca istrage, niti nekoga iz HŽ-a, nego samopromotivng Mrgana, čija je polazna teza uvijek : "Strojovođa nije kriv!". On nikako da shvati da je struka jedno, a svinjske polovice (kojih više nema drugo. Pa mjesecima nakon Rudina policija (državni organ) nije mogla ispitati strojovoću, jer je bio pod neprestanom paskom sindikata. A svi znamo gdje je strojovođa bio u trenutku izletanja vlaka.