Kako bi javnosti pokazala stanje u željezničkom prometu u ekstremnim snježnim uvjetima na pravcima od Splita odnosno Rijeke prema Zagrebu, Uprava HŽ Infrastrukture, s predsjednikom Ivanom Kršićem, danas se s novinarima provozala snjegočistačem „Rolba“ od Ogulina do Moravica. Drugačije viđenje o stanju na prugama ima Sindikat strojovođa Hrvatske koji je poslao i dva videa koja pokazuju to stanje. Na njihove tvrdnje reagirali su iz HŽ Infrastrukture iz koje poručuju: "apsolutno je neistinita tvrdnja Sindikata strojovođa Hrvatske kako su pruge čišćene tek u noći sa subote na nedjelju.
Prilikom obilaska iz HŽ Infrastrukture istaknuli su da su pruge prohodne za sve vlakove ali da se u ovakvim situacijama ne preporučuje prometovanje nagibnim vlakovima zbog njihove lagane konstrukcije. Snjegočistači, posebno dva potpuno nova koji zatrpani snijegom stoje na jednom od kolosijeka ogulinskog kolodvora, akutalna su tema za koju čelni ljudi HŽ Infrastrukture tvrde da je medijski prenapuhana i potpuno krivo interpretirana. Ti su snjegočistači za nas još uvijek u fazi nabave i dok se ne riješi zahtjevna dokumentacija za njihovu homologaciju, ne mogu se u koristiti, kaže Kršić.
HŽ Infrastruktura je svu dokumentaciju objedinila i 31. siječnja poslala zahtjev Agenciji za sigurnost željezničkog prometa, od koje očekuje rješenje za puštanje u promet, kaže Kršić i dodaje kako ne može reći koliko će ta procedura trajati.
Čelnici HŽ Infastrukture objasnili su i razloge zastoja vlakova na pravcu za Split. U usjecima kakav je na splitskom pravcu, kod jake bure i mnogo snijega dovoljno je manje od deset minuta za snježni zapuh od nekoliko metara kroz koji se vlak ne može probiti, tumače. Poseban su problem nagibni vlakovi koji zbog lagane konstrucije imaju zabranu prometovanja, kaže Kršić.
Sindikat strojovođa: "Pokazna vježba" HŽ Infrastrukture
Drugačije viđenje o stanju na prugama ima Sindikat strojovođa Hrvatske koji je poslao i dva videa koja pokazuju to stanje.
- HŽ Infrastruktura u nedjelju je, nakon što je raskrinkano njihovo potpuno neodržavanje pruga i nečišćenje snijega, organizirala "pokaznu vježbu" čiji je cilj pokazati javnosti da su pruge očišćene i da sve besprijekorno funkcionira. Videa koja se nalaze u prilogu pokazuju da je noćas, nakon što je javnost saznala za nered u HŽ Infrastrukturi, temeljito čišćen kolodvor Ogulin kako bi se jutros novinarima moglo pokazati - Potemkinovo selo. Naime, temeljito je očišćen kolodvor Ogulin te dvadesetak kiometara pruge do Moravica (do kuda su voženi novinari), što bi, kao u Potemkina, trebalo stvoriti privid besprijekornog rada i funkcioniranja - tvrde iz Sindikata.
- Međutim - vlakovi za Split i dalje ne voze, a obrazloženje HŽ Infrastrukture da je pruga očišćena ali da oni preporučuju da lakši vlakovi, poput "nagibnog", ne prometuju je još jedan pokušaj manipulacije. Naime, nagibni vlak je težak 90-ak tona pa se postavlja pitanje kako li je to pruga očišćena kada bi 90-ak tona moglo izletjeti s te "savršeno očišćene pruge" - kažu u svom priopćenju iz Sindikata.
Reagiranje HŽ Infrastrukture na tvrdnje Sindikata
HŽ Infrastruktura u nedjelju je "apsolutno neistinitom" nazvala tvrdnju Sindikata strojovođa Hrvatske kako su pruge čišćene tek u noći sa subote na nedjelju, ističući da su dežurne ekipe HŽ Infrastrukture i Pružnih građevina od početka snježnog nevremena danonoćno na terenu i čine sve kako bi željeznički promet funkcionirao, a za što se stalno koristi i svih pet snjegočistača kojima HŽ Infrastruktura raspolaže.
"Apsolutno je neistinita tvrdnja Sindikata kako su pruge čišćene tek u noći sa subote na nedjelju, u njihovu prohodnost danas su se mogle uvjeriti i novinarske ekipe", poručili su u nedjelju iz te tvrtke, nakon što ih je Sindikat prozvao da su, nakon što je raskrinkano njihovo potpuno neodržavanje pruga i nečišćenje snijega, organizirali "pokaznu vježbu" čiji je cilj pokazati novinarima i javnosti da su pruge očišćene i da sve besprijekorno funkcionira.
Videa koja se nalaze u prilogu pokazuju da je noćas, nakon što je javnost saznala za nered u HŽ Infrastrukturi, temeljito čišćen kolodvor Ogulin kako bi se jutros novinarima moglo pokazati Potemkinovo selo. Naime, temeljito je očišćen kolodvor Ogulin te dvadesetak kiometara pruge do Moravica (do kuda su voženi novinari), što bi, kao u Potemkina, trebalo stvoriti privid besprijekornog rada i funkcioniranja, tvrde iz Sindikata.
"Da je točno kako se tek noćas pristupilo čišćenju, kako bi to bilo moguće ako je Sindikat u subotu tvrdio da HŽ Infrastruktura prugu čisti samo jednom vlakoralicom", pitaju se iz HŽ Infrastrukture?
Netočnost sindikalnih tvrdnji, poručuju, potvrđuje i činjenica da su u noći sa subote na nedjelju uredno prometovali vlakovi na relaciji Zagreb - Split ( 820) i Split - Zagreb (821), a isti će prometovat i danas.
"Točno je da će zbog nedostatka garnitura prijevoznika vlakovi 520 i 521, a radi se o dnevnim vlakovima između Zagreba i Splita, biti supstituirani autobusima. Točno je da se na pojedinim dijelovima pruge kroz Liku sukladno propisima, a zbog sigurnosti prometa, tijekom cijele godine vozi 20 kilometara na sat", navode iz HŽ Infrastrukture, tumačeći kako ugradnja snjegobrana traži značajna financijska sredstva.
"Zbog svih vrijednih i požrtvovnih kolega koji daju sve od sebe da pruge budu prohodne iznimno je zlonamjerno iznositi takve netočne informacije i na taj način vrijeđati njihovo ljudsko i profesionalno dostojanstvo", poručuju iz HŽ Infrastrukture te skreću pozornost kako Sindikat strojovođa Hrvatske nije reprezentativni sindikat u tvrtci HŽ Infrastrukturi.
ja, kaj se more. HŽ Infrastruktura ima jaku "piarovsku" službu. Njih petreo-šestero zaposlenih u njoj učlanjeni su u onaj famozni HUOJ koji se do savršenstva izvještio u prodavanju muda pod bubrege i rogova pod svijeće te iznjedrio našega najvećega "komunikacijskog maga" Macan Šokrea, bez kojega u posljednje ne može ni njegova banskodvorska ekscelencija Plenki Andrjuša jer mu netko mora peglati imidž, a tomu poslu Jandroković Gogo od milja zvan Njonjo ipak nije dorastao. Dakle, ako HŽ-Infrin "piarluk" tvrdi da su pruge potpuno očišćene od snijega, onda je to tako bez obzira na to što je stvarnost dijametralno suprotna. Naime, po "filozofiji"njihova "piarovskog" posla uopće nije bitno je li nešto o čemu oni "komuniciraju" istina ili nije, nego je prije svega bitan dojam što ga oni tim "komuniciranjem" trebaju stvoriti u javnosti (ili bar nastojati stvoriti jer im se ne posreći svaki put). Drugim riječima, ta bajna čeljad prodaje najobičnija g.vna zamotana u celefan i ukrašena zlatnom vrpcom. S te strane vjerojatno je istina što tvrde u Sindikatu u strojovođa, premda ni oni nisu cvijeće mirisno.