DEMANTIRALI NAPISE

HZZO: Mobilni portal za pacijente još nije pušten u rad

ekarton
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
1/2
24.10.2016.
u 16:48

Mobilni portal za pacijente je dovršen, no još nije pušten u rad, o čemu će javnost biti pravodobno obaviještena, ističe HZZO u priopćenju

Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) demantirao je danas medijske informacije da je počeo s radom mobilni portal za pacijente, preko kojega se građani mogu naručivati kod svog obiteljskog liječnika, stomatologa ili ginekologa.

Mobilni portal za pacijente je dovršen, no još nije pušten u rad, o čemu će javnost biti pravodobno obaviještena, ističe HZZO u priopćenju. 

Riječ je o portalu koji će omogućiti komunikaciju pacijenata s liječnicima putem mobilnog telefona. Kada se pusti u rad, preko aplikacije će biti moguće naručivanje u ordinacije obiteljske medicine, slanje zamolbe za obnovu kronične terapije, a bit će moguće poslati i zamolbu za neke uobičajene administrativne dokumente, poput doznaka.

Pristup mobilnom portalu pacijentima će omogućiti njihov izabrani liječnik, kod kojega će dobiti lozinku za ulaz u mobilni portal.

"U ovom trenutku mobilnu aplikaciju mogla bi koristiti trećina građana ili 1,5 milijuna osiguranika HZZO-a, a za komunikaciju putem mobilnog portala bit će dostupno 939 timova opće/obiteljske medicine, 165 pedijatrijskih timova, 140 ginekoloških i 372 tima dentalne medicine. Planira se u najskorije vrijeme da će mobilna aplikacija biti dostupna svima", poručuju iz HZZO-a.

Ističu da će mobilni portal biti siguran komunikacijski kanal. Komunikacija će biti automatski evidentirana u kartonu pacijenta, a liječnik će, na temelju profesionalne procjene, odlučiti kada treba pozvati pacijenta u ordinaciju.

Pušten u rad portal.zdravlje.hr za praćenje medicinskih podataka

Iako još nisu pustili u rad mobilni portal, u HZZO-u ističu da je građanima od 20. rujna, kroz sustav e-Građani, dostupan portal preko kojega osiguranici mogu pratiti svoje medicinske podatke. Tako imaju uvid u propisane i preuzete lijekove u ljekarnama, nalaze i otpusna pisma iz bolnica i ustanova specijalističko-konzilijarne zdravstvene zaštite.

S obzirom na to da je tom portalu dosad pristupilo oko 2500 građana, u HZZO-u pozivaju građane da iskoriste njegove mogućnost na adresi https://portal.zdravlje.hr.

Pri ulazu na taj portal treba se autorizirati nekom od vjerodajnica sigurnosne razine 3 ili 4, npr. e-Osobnom iskaznicom, mTokenom e-Građani koji izdaje Fina ili pak mTokenom neke od komercijalnih banaka, prema listi prihvaćenih vjerodajnica: https://gov.hr/e-gradjani/lista-prihvacenih-vjerodajnica/1667.

Nakon uspješne autorizacije otvara se web aplikacija s osobnim podacima građana, koja omogućuje uvid u dio vlastitih medicinskih podataka iz Centralnog zdravstvenog informacijskog sustava Republike Hrvatske (CEZIH). Svi podaci nalaze se u sigurnom i višestruko zaštićenom sustavu te nisu javno dostupni, ističe se u priopćenju.

Portal zdravlja omogućuje građanima da izabranim liječnicima obiteljske medicine, dentalne medicine, ginekologu, odnosno pedijatru, dozvole ili zabrane pristup podacima. Također omogućuje uvid u to tko je, kada i koje podatke pregledavao.

KoHOM: Reklama aplikacije radi skretanja pozornosti s pravih problema u zdravstvu 

Iz Koordinacije hrvatske obiteljske medicine (KoHOM) pozdravili su u ponedjeljak ideju mobilne aplikacije za pacijente, no upozoravaju da će provedba biti upitna zbog nedostatne informatičke pismenosti stanovništva, ali i problema s računalnim programima u primarnoj zdravstvenoj zaštiti koji ne podržavaju tu aplikaciju. 

Upozoravaju da uvođenje mobilne aplikacije znači dodatni posao za liječnike i medicinske sestre čija će zadaća biti da upoznaju pacijente s mobilnom aplikacijom, daju im zaporke i potpišu ugovor o korištenju mobilne aplikacije.

"Još jedanput se pokazalo da HZZO komunicira sa zdravstvenim radnicima preko medija, te se čini kao da se radi o reklamiranju HZZO-a da bi se odvukla pažnja s pravih problema u zdravstvu", ocjenjuje KoHOM u priopćenju. 

KoHOM kaže da će mobilna aplikacija biti sigurnija komunikacija od e-maila, SMS-a i drugih mreža, u slučaju naručivanja lijekove za kroničnu terapiju ili uputnica za kontrole u slučaju kroničnih bolesti. No, pritom pacijenti ne trebaju očekivati da će odgovor dobiti odmah, već samo radnim danom u roku 48 sati.

>> Dorčić: 'U HZZO-u su zaposlene 72 osobe, većina na određeno vrijeme i to kao zamjena'

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije