Sljedeći tjedan HŽ-ovo povjerenstvo za istragu nesreće nagibnog vlaka,
koja se dogodila 24. srpnja u Rudinama, treba utvrditi sve činjenice
koje su dovele do tragedije te sastaviti izvješće iako vlak do danas
nije pregledan. Zbog težine nesreće, za njihove je zaključke
zainteresirana i Europska željeznička agencija (ERA).
Nisu suglasni o istrazi
Postavlja
se pitanje hoće li povjerenstvo uspjeti sročiti izvješće jer ni dva
mjeseca nakon tragedije njegovi članovi nisu suglasni o tijeku i smjeru
istrage. Rezultati testiranja ponašanja manevarske lokomotive na
kolosijeku polivenom retardantom na kolodvoru Split Predgrađe,
obavljenog nakon nesreće da bi se utvrdili uzroci iskliznuća vlaka,
nisu prikladni za konačno utvrđivanje svih uzroka koji su doveli do
tragedije, smatra dio članova HŽ-ova povjerenstva.
Prvenstveno,
navode, jer je nemoguće uspoređivati kočenje manevarske lokomotive pri
brzini 40-50 kilometara na sat i nagibnog vlaka pri određenom nagibu te
brzini većoj od 80 kilometara. Napominju također da slučaj iskliznuća
pomoćnog vlaka koji je na mjesto nesreće poslan kako bi pomogao oko
raščišćavanja mjesta događaja treba odvojeno promatrati od nesreće
nagibnog vlaka jer, kažu, riječ je o dva različita vozila te o potpuno
drukčijim uvjetima njihovih iskliznuća. Inzistiraju, naime, da je zbog
rasvjetljavanja svih okolnosti koje su dovele do nesreće nužno
pregledati kobni vlak kako bi se utvrdila njegova tehnička ispravnost.
Poznato
je da se na njemu dan uoči nesreće pojavio kvar te da je imao problema
s uključenjem nagibne tehnike, što je strojovođa i prijavio. O
rješavanju kvara sastavljen je i poseban dokument s datumom 3.
kolovoza. Taj dokument dosad nije bio poznat policiji i Odvjetništvu te
nije sastavni dio spisa o istrazi nesreće na splitskom sudu. U HŽ-u
kažu da su odgovorni u ovoj tvrtki znali za probleme nagibnog vlaka te
tvrde da je dokument o otklanjanju kvara nagibne tehnike dostavljen
povjerenstvu.
Pisali ministru Kalmeti
Vlak
će, dodaju, uskoro biti pregledan jer je 10. rujna HŽ infrastruktura
pokrenula proceduru kako bi se utvrdila njegova ispravnost. Upravo zbog
tog pitanja drugi dio članova HŽ-ova povjerenstva negoduje duže
vrijeme.
Tvrde da se izvješće može sastaviti na temelju
utvrđenih činjenica na mjestu nesreće, iskaza policije i istražnog suca
naglašavajući da je retardant isključiv krivac za nesreću. O svome
nezadovoljstvu radom povjerenstva sredinom rujna pisali su ministru
Božidaru Kalmeti.
Apelirali su već prije da se simulacija
željezničke nesreće ne obavi na samom mjestu događaja tvrdeći da takav
postupak nije siguran.
I Europsku željezničku agenciju zanima istraga
U HŽ-u kažu da su odgovorni znali za probleme nagibnog vlaka te tvrde da je dokument o uklanjanju kvara nagibne tehnike dostavljen povjerenstvu.
Komentara 10
bubimima i ostali koji spominju kronatsku tragediju - bio sam u jednom požaru na kamenjaru. Da nije remorker imao jake zvučnike i vikao nam da bježimo s mjesta koje smo gasili danas ovo ne bih mogao pisati. Uopće nismo vidjeli vatru, samo smo čuli nekakav čudan huk pod nogama. Kad su nam preko zvučnika počeli vikati da bježimo prema obali u prvo tren nismo shvaćali zašto. Ali smo poslušali. Nekoliko trenutaka kasnije vatra se stvorila niodkud, izbila je iz kamena. Rekao sam sebi i svima - možete me streljati, ali me više nikad ne zovite da dragovoljno gasim vatru na takvom terenu. Razumije tugu i sve to, ali razumijem i na koji su način poginuli, jer sam sam vidio i sudjelovao u gašenju sličnog požara prije mnogo godina na Iloviku. Zato, vas sve molim da ne mješate kruške i jabuke, jer očito nemate pojma o vatri.
Ovo bi mogla riješiti isključivo nezavisna istraga nekog od europskih ili svjetskih tijela... a ne naša šabačka povjerenstva.... gdje su nama znanje i tehnika za takve stvari...
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Citat:Zbog težine nesreće, za njihove je zaključke zainteresirana i Europska željeznička agencija (ERA). Kraj citata. Gledajući NG, Discovery, History, Explorer te još neke koji prikazuju istrage o raznoraznim nesrećama, ovaj naslov je sramota za novinara koji ga je napisao. Kome se želi \"zamazati oči\"? Zar stvarno HŽ-ovo povjerenstvo za istragu nesreće nagibnog vlaka misli da građani nemaju mozga? Nagibni vlak je napravila strana tvornica i potpuno je jasno da stranci imaju pravo saznati zbog čega su u njemu stradali putnici. Ovo me podsjeća na rusku podmornicu u kojoj je poginulo preko 150 mornara isključivo zbog idiotizma zastarjelih ideoloških mozgova nadređenih. Izgleda da je i Kalmeta na toj razini razmišljanja. Čuo sam samo dio njegovog odgovora i vidio lice prilikom odgovaranja. Ili je idiot pa ne razumije što je i na koji način odgovorio. Ili nas, građane smatra idiotima koji ne trebaju misliti ni o čemu. Pa zato odgovara medijima kao da se radi o kupnji peciva za doručak.