CESTOVNI PROMET

Idete često u Njemačku? Od iduće godine mijenjaju se mnoga pravila, ovo trebate znati

Autobahn
Foto: Felix Kästle/DPA/PIXSELL
1/3
24.10.2022.
u 10:34

Budući da su troškovi energije pretjerano porasli, savezna vlada odlučila je obustaviti godišnje postupno povećanje poreza na CO2 za 2023. Za vozače to znači da se porezi u novoj godini neće povisiti s 30 na 35 eura po toni CO2

Od 2023. godine u Njemačkoj stupaju na snagu nova pravila i zakoni koji se primjenjuju na cestovni promet i vozače.

CO2 porez

Budući da su troškovi energije pretjerano porasli, savezna vlada odlučila je obustaviti godišnje postupno povećanje poreza na CO2 za 2023. Za vozače to znači da se porezi u novoj godini neće povisiti s 30 na 35 eura po toni CO2, piše Fenix magazin. 

Zamjena vozačke dozvole

Do 2033. godine svaka vozačka dozvola izdana prije 19. siječnja 2013. mora se zamijeniti za novu EU vozačku dozvolu. Ako je vozačka dozvola izdana prije 1999. godine, godina rođenja određuje razdoblje zamjene. Oni koji su rođeni od 1959. do 1964. imaju rok za zamjenu vozačke dozvole do 19. siječnja 2023. godine. 

Ukinut bonus za kupnju Plug-in hibridna električna vozila

Od 2023. godine doći će do promjene smjernica o financiranju plug-in hibridnih automobila. Naime, kupnja plug-in hibrida i električnih automobila do sad je bila podržana bonusom za inovacije, no to od 2023. godine više neće biti tako.

Osim što se ukida bonus za kupnju plug-in hibrida, od 1. siječnja se uvodi i manji ekološki bonus za e-automobile. Naime, za električna vozila čija je cijena niža od neto 40.000 eura kupac će dobiti 4.500 eura subvencije od države i 2.250 eura od proizvođača, što znači ukupno 6.750 eura. Za električna vozila čija je neto cijena do 65.000 eura, dobivate 3.000 od države i 1.500 eura od proizvođača, tj. ukupno 4.500 eura sredstava. Od 1. rujna 2023. za subvenciju e-automobila mogu se prijaviti samo fizičke osobe.

THG kvota

Vlasnici e-automobila mogu nastaviti zarađivati novac u 2023. izdavanjem i prodajom CO2 certifikata tvrtkama koje ispuštaju previše ugljičnog dioksida prema kvoti za smanjenje stakleničkih plinova (ZHG kvota). Certifikat se svake godine može iznova prodavati.

Nova boja za HU naljepnicu

Iz godine u godinu automobili moraju na tehnički pregled. Od 2023. bit će uključeni svi automobili s ružičastom naljepnicom. Nakon što prođu glavni pregled, dobit će narančasti žig koji vrijedi do 2025. godine.

Promjene u vrsti i regionalnim klasama

U 2023. oko 4,8 milijuna vozača moći će jeftinije proći zahvaljujući novim vrstama osiguranja automobila. Oko 8,1 milijuna vozača, pak, svoj je automobil stavilo u višu klasu u odnosu na prethodnu godinu. Za oko 29,3 milijuna vozača ništa se neće promijeniti u odnosu na 2022. godinu. Od 2023. regionalna klasa će prijeći na višu razinu za oko 10,1 milijuna vlasnika automobila. Oko 5,5 milijuna vozača bit će u manjoj klasi. 26,8 milijuna ostaje u istoj regionalnoj klasi kao i 2022.

Obavezna maska u kutiji prve pomoći

Od 1. veljače 2022. dvije zaštitne maske dio su obvezne opreme u kutiji prve pomoći u automobilu. Svi koji se još nisu pridržavali nove uredbe imaju rok do 31. siječnja 2023. godine naknadno opremiti svoju kutiju prve pomoći.

Ključne riječi

Komentara 11

LI
liliZG
12:38 24.10.2022.

od cijele te spike mi kao hr trebamo znati da moramo ubaviti dvije maske u kutiju prve pomoći i zamjeniti stare vozačke dozvole za nove.. što bi vjerojatno trebali i po našim rokovima... i to je sve... ove obračune co2 i sva ostala sra_ja se ne tiču nas koji tamo ne vršimo tehničke preglede..... ..koliko sam skužila , najviše će popušit vozači e-vozila je će ukinuti velike dotacije države.. valjda su shvatili i da te e-limene ljubimce treba puniti na struju koja je sada skuplja nego što je bila , a elektrane koje ju proizvode ne mogu više namiriti niti struju za poslovnjake i stanovnike pa eto......

BE
Benkovac1234
17:31 24.10.2022.

To mi je jako bitno nema poreza na auto ali co2 se mora platiti ma koga vi da ne kažem STA u svemu koja e u koji zakoni koje j u zdrav mozak !!

MO
modovisisajteMaraschino
09:02 25.10.2022.

pitam se koliko poreza na CO2 plaćaju bogataši sa jahtama i privatnim avionima koji skure cisterne goriva godišnje. njih se planira nagraditi sa jeftinijim cestarinama ako kupe Teslu jer su ekološko svjesni

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije